כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כינוס התלמידים

היארצייט ה-80: המשגיח ספד לזקנו ה"בית אהרן"

במלאת 80 שנה ל'בית אהרן' גאב"ד פינסק הגאון הקדוש רבי אהרן וואלקין הי"ד נערך כינוס תלמידים בראשות נכדו המשגיח הגר"ח וואלקין וגדולי ישראל שהגיעו לכבודו של המשגיח. סיקור ותיעוד

היארצייט ה-80: המשגיח ספד לזקנו ה"בית אהרן"
כינוס תלמידים במלאת 80 שנה לבית אהרן צילום: ברוך יערי

במוצאי שבת נערך "מעמד הזיכרון וכנס התלמידים" ע"י מוסדות 'בית אהרן' בראשות המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין. לזכרו של סבו הגה"ק רבי אהרן וואלקין זצוק"ל - גאב"ד דפינסק במלאות שמונים שנה להסתלקותו.

לפני תחילת המעמד התקיים כינוס ודינר מקדים בביתו של המשגיח שבו פתח המשגיח בדברי זכרונות עם תלמידיו והביא כי הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל היה אומר, שמה שכתוב "בתי מדרשות של בבל עתידים להיקבע בארץ ישראל" - הכוונה כל אחד עם הגישה הייחודית שלו ולא שיתבוללו בארץ ישראל לגישה הקיימת - וכך הבית מדרש הזה 'בית אהרן' יש לו הגישה המיוחדת לעורר חשק ואהבת תורה אצל הבחורים שלא מצאו כדי מידתם במקומות אחרים --- ויש אש של לימוד דוקא כאן בבית המדרש המיוחד הזה עם ראש חבורה הרב ברוך ברקוביץ, כאן מגדלים אותם עם מידות טובות ו'פיינקייט' שייצאו ממנו "אנשים טובים" - כי "א גוטער מענטש" זה העיקר.

"וזהו המסורת המשפחתית שקיבלנו מ'הבית אהרן לנהוג ולהחדיר ישרות אמיתית ולקבל כל אחד בחמימות. ומכיוון שלצערנו לא נודע לנו מקום קבורתו כבר אמרו חזל שמקימים ישיבה על קברו שזהו בית המדרש שהקמנו על שמו שבו אנו מחדירים וממשיכים את ערכים אלו להנחיל לדורות הלאה" אמר המשגיח.

במעמד המיוחד שהתקיים בבית מדרשו של המשגיח נשאו דברים: הגאון רבי אשר וייס גאב"ד דרכי תורה, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הגאון רבי יוסף אפרתי ראש בית מדרש להלכה והתיישבות ועוד. את המשא המרכזי נשא נכדו המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין, במעמד תלמידיו ובני קהילתו, ובהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

בין הרבנים המשתתפים: הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל ראש ישיבת מיר, הגאון רבי נפתלי צבי יהודה שפירא ראש ישיבת שערי שמועות, הגאון רבי משה אלישיב בנו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, רבי אליעזר צבי סילבר ראש ישיבת דרך חכמה, הגאון רבי אליהו שלזינגר רב שכונת גילה, רבי יהודה ברייטקופף רב קהילת חסדי נפתלי, רבי דניאל ביטון ראש מכון המאור, מנהלי מוסדות ואישי ציבור.

האירוע נערך בסיוע והשתתפות עירית ירושלים - אגף לתרבות תורנית.

הרב חיים וואלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד