כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בראשות המשגיח

מבשרת לבשה חג: ההילולא המסורתית לכבוד 'בבא סאלי'

במוסדות 'כנסת ישראל' הממוקמים במבשרת ציון חגגו את הילולת סידנא בבא סאלי זיע"א כמיטב המסורת. צפו בסיקור ותיעוד מההילולא

מבשרת לבשה חג: ההילולא המסורתית לכבוד 'בבא סאלי'
הילולת הבבא סאלי במוסדות כנסת ישראל צילום: ליפא מוזר

מאות מתושבי מבשרת ציון השתתפו בהילולא השנתית של מוסדות כנסת ישראל לכבוד סידנא בבא סאלי בראשות גדולי ישראל ומשפחת הצדיק. ההילולא השנתית נערכה בסימן עשור לפעילות מוסדות כנסת ישראל במבשרת ציון, כשמשתתפי ההילוחא זכו סעודה כיד המלך לכבוד הצדיק.

ההילולא נפתחה בברכת מנכ"ל המוסדות הרב יעקב דינר שבירך את באי ההילולא, וציין את הס"ד העצומה של מפעלי התורה והחסד שע"י המוסדות, "מטרתנו" ציין הרב דינר לתת מענה של תורה לכל יהודי בכל שלב ע"י מוסדות חינוך והחסד, ומערך שיעורי התורה לכלל הגלאים, וכתר לראשינו הכוללים המפוארים בה שוקדים פארי אברכי עולם התורה.

בשיאה של ההילולא קיבל מנחה הערב הגר"ח ברונר מראשי המוסדות את פני נשיא המוסדות המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין אשר תחת כנפיו אנו חוסים ומכוחו אנו פועלים אמר הרב ברונר.

בחרדת קןדש נשמע משא המעמד מפי המשגיח שאמר בדבריו לקהל המשתתפים זוהי באמת סעודת הילולא, סעודה של אור ושמחה, לראות מכוחו של אותו צדיק ה'בבא סאלי' עוד תורה ועוד קדושה עוד אורה וחסד, זה אור עצום, זו שמחה עצומה כאן במבשרת ולמעלה בשמים, וברכתי למוסדות הקדושים כי יוסיפו עוד לפרוץ ולפרוח כאן במבשרת ציון ובכל רחבי ארץ הקודש.

בסיום משא המשגיח הדליק המשגיח את נר הזכרון לכבוד הבבא סאלי, ולאחר מכן זכו נציבי התמיד העומדים לימין המוסדות להדליק את הנרות לזכר הצדיק.

בסיום הדלקת הנרות פייטו משתתפי ההילולא יחד עם נכד הצדיק, הגה"צ רבי ישראל יהודיוף את הפיוט 'אשמח בך קל עולם' אותו חיבר סידנא בבא סאלי.

עוד נשא דברים ידיד מוסדות כנסת ישראל הרב שלמה דהן מהנהלת רשת בני יוסף, רגע מרגש בעת פתח הרב דהן את בקבוק היין בו זכה לישועה ורפואה בזכות צדיקי משפחת אבוחצירא כשמשתתפי ההילולא זוכים לשתות מהבקבוק המבורך.

בתחושה מרוממת של עליה והתחברות לתורה הקדושה ולומדיה הסתיימה ההילולא השנתית של מבשרת.

הבבא סאלי כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד