כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אלפים בודדים לעומת 100 אלף

האשמה: השופטת הפריזה במניין הילדים המאושפזים

שופטת בית המשפט העליון בארה"ב טענה בדיון כי יותר מ-100 אלף ילדים מאושפזים עם קורונה בבתי החולים, הרופאה היהודייה רחל וילנסקי, מנהלת המרכזים לבקרת מחלות בארה"ב מזימה את הטענות ומעמידה את המספר על 3,500 בלבד

האשמה: השופטת הפריזה במניין הילדים המאושפזים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

מנהלת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב, ד"ר רחל וילנסקי, הבהירה כי טענותיה של שופטת בית המשפט העליון, סוניה סוטומאיור בנוגע לאשפוזים של ילדים בקורונה היו שקריות לחלוטין.

במהלך ויכוחים ביום שישי האחרון על מנדט החיסונים שמקדם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, סוטומאיור טענה כי בארה"ב יש "יותר מ-100,000 ילדים במצב קשה, ורבים מהם מונשמים בגלל קורונה".

בראיון לרשת 'פוקס ניוז' ביום ראשון, אמרה המנהלת וילנסקי כי מספר הילדים המאושפזים בגלל קורונה הוא כ-3,500, אפילו לא קרוב לנתון בן 6 הספרות שהפריחה סוטומאיור.

וילנסקי גם ציינה כי מספר האשפוזים של קורונה, בדרך כלל מנופח מכיוון שמטופלים רבים שאושפזו מסיבה נפרדת לחלוטין בסופו של דבר נבדקים ונמצאים חיוביים לקורונה, ובכך מגדירים אותם אוטומטית כ"אשפוז קורונה".

"בחלק מבתי חולים שדיברנו איתם, עד 40% מהחולים שנכנסים עם נגיף הקורונה מגיעים לא בגלל שהם חולים בנגיף, אלא בגלל שהם נכנסים עם משהו אחר ונדבקו על הדרך בנגיף הקורונה או וריאנט האומיקרון", אמרה ולנסקי.

גם בבריטניה הנתון דומה, כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', כמעט ארבעה מכל עשרה חולי קורונה בבתי חולים באנגליה, אינם מטופלים בגלל הנגיף, כך על פי נתונים רשמיים שמדגישים את קלות גרסת האומיקרון.

נתונים שפרסם ה-NHS (ארגון הבריאות הבריטי) מראים שהיו כ-13,000 מיטות תפוסות על ידי חולי קורונה ב-4 בינואר, מתוכן כמעט 4,850 לא היו מאושפזים בגלל המחלה. זה אומר שקרוב ל-40 אחוז מהחולים הנכללים בסטטיסטיקה היומית של הממשלה על קורונה אולי אושפזו בגלל משהו אחר, כמו רגל שבורה כך דווח ה'דיילי מייל'.

רחל וילנסקי רופאה בית המשפט העליון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד