י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נחשפה פרשת שחיתות

חשד: קיבלו שוחד - בתמורה לביטול קנסות

המשטרה עצרה שני חשודים במסגרת חשיפת פרשת שחיתות ציבורית, ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר וביחידת לפיקוח של הועדה לתכנון ובניה לב הגליל | השניים חשודים בקבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים

חשד: קיבלו שוחד - בתמורה לביטול קנסות
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היחידה המרכזית של מחוז צפון במשטרה חשפה פרשת שחיתות ציבורית ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר וביחידת לפיקוח של הועדה לתכנון ובניה לב הגליל.

החקירה הסמויה נפתחה לפני מספר חודשים, לאחר שעלה חשד כי בכירים בשתי היחידות קיבלו שוחד בתמורה לביטול או מניעת קנסות בתחום המקרקעין.

הבוקר, החקירה הפכה לגלויה ושוטרי מחוז צפון עצרו שני חשודים בעברות של קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. במהלך החיפושים בבתיהם ומשרדיהם נתפסו מסמכים רבים.

במסגרת החקירה של חוקרי משטרת מחוז צפון צפויים מעצרים נוספים, בן השאר של נותני השוחד, ושל חשודים בסחיטה באיומים של נותני השוחד.

שני החשודים, בסוף שנות ה-40 לחייהם יובאו בשעות הקרובות לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

בעקבות פרסום הפרשייה, ברשות לאכיפה במקרקעין ביקשו להבהיר כי "החשוד מטעם הרשות משמש כמפקח מן המניין שאינו נושא בסמכות ניהולית או בסמכות להחליט על בחירת יעדי אכיפה, ודאי שאינו נושא בסמכות החלטה על מתן או ביטול קנסות מנהליים. הרשות תשתף פעולה עם כל גורמי החקירה ותעשה ככל יכולתה על מנת לסייע למצות את החקירה ולחשוף את האמת.

הרשות בוחנת עצמה ואת פעילות האכיפה שבתחומי אחריותה באופן יומיומי ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד ותפיק לקחים ככל שיידרש בהתאם לממצאי החקירה".

שוחד עצור משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד