י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מודעות 'תמימות' למראה

מאבק חרדי נגד תרגיל הגנים של עיריית בית שמש; "נגד התורה"

הטעיית הציבור בבית שמש: מודעות שנתלו ברחבי השכונות החרדיות בעיר, קראו לבוא ולהירשם ל'גני עירייה חרדים' שנפתחו בעקבות מצוקת הגנים | הממונה על החינוך מיהר להתנער ולהבהיר כי מדובר במוסדות ממ"ח ולא בגני בית יעקב | הבוקר, מפרסמים גדולי ישראל קריאה נחרצת 

מאבק חרדי נגד תרגיל הגנים של עיריית בית שמש; "נגד התורה"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90

בעיריית בית שמש בישרו בשבוע האחרון על יוזמה חדשה, בעקבות מצוקת גנים בעיר בית שמש, כי העירייה תפתח גני עירייה חרדי, "ביוזמת ראש העיר ד״ר עליזה בלוך, יפתחו לראשונה בעיר בית שמש גני עירייה חרדים לילדות ברוח בית יעקב".

המודעה מייד הדליקה נורות אדומות בציבור החרדי, שכן אין אפשרות לעירייה להקים גנים שאינם ממ"ח, כך שבמודעה למעשה הטעו בעיריית בית שמש את הציבור. בעוד שנכתב כי הגנים יהיו במסגרת 'בית יעקב׳ בפועל מדובר במוסדות ממ"ח שאינם כפופים לחינוך העצמאי.

הממונה על החינוך בעיר, ונציג אגודת ישראל שנותר בקואליציה של בלוך, ישעיהו ארנרייך, מיהר לשגר הודעת הבהרה לפיה "הפרסום אינו על דעתי", תוך שהוא קורא לציבור החרדי להירשם רק לגנים שמופעלים על ידי העמותות, "נזכיר כי גדולי ישראל אסרו גנים שאינם מופעלים ע״י העמותות החרדיות", כתב.

הבוקר (שלישי) מתפרסם ביומנים החרדים מכתב עליו חתומים גדולי ישראל בראשות הגר"ח קנייבסקי, הגר"ש כהן ורבנים מכל המגזרים בעיר בית שמש שקראו לציבור להיזהר ושלא להירשם לגנים של העירייה, כאשר במודעות העירייה כאמור, נעשה תרגיל כביכול מדובר בגנים של 'בית יעקב' במטרה לנסות להטעות את הציבור.

"דבר פשוט הוא, שאין לרשום את הילדים בגני ילדים עירוניים אשר אינם תחת הכוונת גדולי ישראל, ואף שאומרים כי הם ברוח ’בית יעקב‘, אין בזה ממש, ואדרבה יש בזה פתח לחינוך נגד התורה, וחלילה להפקיד את נשמות צאצאינו בידם, וק"ו שאין ללמד בגנים אלו, או לסייע להם", נכתב בקריאה.

גדולי ישראל ורבני העיר בית שמש מכל המגזרים הוסיפו, "על כל אחד ואחד לשלוח את צאצאיו להתחנך אך ורק בגני הילדים אשר הם תחת הנהלה של אנשים היראים לדבר השם, העומדים על משמר החינוך, בהדרכת גדולי ישראל, שיהא על טהרת הקודש, בדרך ישראל סבא".

בית שמש ממח בית יעקב גני ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד