י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נערכים לאירוע חמור"

בישראל נערכים לרעידת אדמה: "צפוי נזק גדול"

מנהל המכון הגיאולוגי התייחס היום לרעידות האדמה שהתרחשו בשבועיים האחרונים באזור יוון וקפריסין, ואמר כי העוצמה שהייתה הלילה תהיה בישראל יהיה כאן אסון גדול: "נערכים לאירוע חמור כזה ואנחנו מקווים שזה לא יקרה"

בישראל נערכים לרעידת אדמה: "צפוי נזק גדול"
אילוסטרציה צילום: unsplash

רעידת האדמה התרחשה הלילה באזור קפריסין, כשהיא השנייה בשבועיים האחרונים שנמדדה בעוצמה של למעלה מ-6 בסולם ריכטר. הראשונה התרחשה בסמוך לאי כרתים שביוון.

מנהל המכון הגיאולוגי, פרופסור זוהר גבירצמן, התייחס לאירועים בשיחה עם N12, ואמר כי ישראל נערכת לרעידת אדמה בסדר גודל דומה. "מצד אחד מדובר במרחקים די גדולים מפני שהרעידה הקודמת התרחשה ליד כרתים וזאת שחווינו הלילה הייתה באזור קפריסין. מצד שני יש מערכת שמחברת את שני האזורים".

הוא מזהיר ואומר, "אם רעידת אדמה בעוצמה של 6.5 הייתה מתרחשת בבקע ים המלח באזור טבריה, קריית שמונה או אילת אז היה צפוי נזק גדול בכל רחבי המדינה".

"אנחנו נערכים לאירוע חמור כזה ואנחנו מקווים שזה לא יקרה אבל אם כן, אז הבניינים שלנו צריכים להיות עמידים ולהיבנות על פי התקן. מי שבונה נכון הבית שלו יעמוד ברעידת אדמה ומי שלא אז כנראה שלא".

הוא הרגיע לסיום ואמר, "אני לא חושב שקרה משהו מיוחד בשבועות האחרונים. מאז הרעידה הלילה היו כבר שתי רעידות קטנות ולא מורגשות. אלו מערכות שפעילות כל הזמן".

רעידת אדמה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד