י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מהומות בשל נטיעות קק"ל

בדואים מתפרעים בנגב, רכבת בלמה בגלל אבנים

רכבת נוסעים בלמה הערב במהלך נסיעה סמוך לצומת גורל, לאחר שבדואים יידו אבנים לעבר המסילה | המהומות מגיעות בשל נטיעות קק"ל באזור הנגב | שני שוטרים נפצעו בשגב שלום | צירי תנועה נחסמו לתנועה בעקבות המהומות

בדואים מתפרעים בנגב, רכבת בלמה בגלל אבנים
מהומות הבדואים בנגב צילום: באדיבות המצלם

מאות בדואים מתפרעים הערב (שלישי) באזור הנגב בשל נטיעות קרן קיימת לישראל, שגוררות התנגדות נרחבת מצד תושבי היישובים הסמוכים. בצומת שגב שלום נפצעו שני שוטרים שיודו לעברם אבנים ונורו זיקוקים. כוחות גדולים של משטרה פועלים באזור במטרה להשיב את הסדר הציבורי. במשטרה דיווחו כי רכבת נוסעים בלמה סמוך לצומת גורל, לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. שוטרים הגיעו למקום, החלו סריקות ונפתחה חקירה.

בנוסף בכביש 25, סמוך לנבטים, התקבל דיווח במשטרה אודות יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. לרכב הפרטי נגרם נזק. במשטרה פנו לציבור לדווח למוקד 100 על כל אירוע חריג ולאפשר למשטרת ישראל להעניק סיוע מיידי.

במהלך היום נעצרו באזור הנטיעות 18 חשודים ביידוי אבנים לעבר השוטרים והפרת הסדר והם הועברו לחקירה. בעקבות המהומות שעלולות להוביל לסכנת חיים, צירי תנועה נחסמו לתנועה.

"משטרת ישראל רואה בחומרה את אירועי הפרת סדר ונסיונות למנוע ולפגוע בפעילות חוקית של גורמים שונים ותפעל למצות את הדין עם פורעי החוק", נמסר מהמשטרה. בפעילות להשבת הסדר השתתפו לוחמי יחידת יואב, לוחמי מג"ב ומתפ"א של משטרת ישראל, שאבטחו במהלך היום את פעילות קרן קיימת לישראל.

מהוועד להצלת הנגב נמסר: "לצערנו חוסר המשילות בנגב ממשיך לתת אותותיו, הפעם חטאה היחיד של מדינת ישראל הוא שתילת עצים באדמות מדינה. ממשלה שנשענת על קולות האחים המוסלמים ומנסור עבאס אינה יכולה לחתור לציונות. אנו דורשים מהשר לביטחון הפנים וראש הממשלה להכפיל את כוחות השיטור והאכיפה בנגב, 'שומר חומות 2' מעבר לפינה"

בדואים נטיעות מהומות יידוי אבנים טרור אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד