י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המינוי שעורר זעם חרדי

נחשף: ראש מערך גיור במשרה חלקית בלבד

הסדר ניגוד העניינים שנחתם בין הרב בניה ברונר ללשכת ראש הממשלה - נחשף | כפי שפורסם, מינויו של הרב עורר התנגדות חריפה מצד הנציגות החרדית 

נחשף: ראש מערך גיור במשרה חלקית בלבד
סינים מתגיירים צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בעקבות פנייתו של חבר הכנסת משה ארבל ליועמ"שית משרד ראש הממשלה, נחשף הסדר ניגוד העניינים של הרב בניה ברונר שמונה בשבוע שעבר כמינוי זמני לראש מערך גיור במקומו של הרב ולר שהודח בתחילת החודש, בעקבות התנגדותו למתווה הגיור שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא.

לפי הפרסומים, הרב ברונר, שמינויו עורר זעם בקרב הנציגות החרדיות שמובילה נגדו וטו מסורתי מאז ימי מרן הגר״ע יוסף ומרן הגר״יש אלישיב ימונה במינוי זמני בלבד, זאת במטרה לחסוך את ההליך שלוקח חודשים בוועדת האיתור וגם למנוע התערבות של הרבנים הראשיים שמחזיקים בנציגות בוועדה.

הציונות הדתית נגד גפני: "פוגע בחוסנה של האופוזיציה"

כהנא משיב לגפני: 'הפסקנו לעבוד אצלך, חפש ילדי כאפות אחרים'

נקמת כהנא: הדיין מארגון רבני 'צהר' ימונה לראש מערך הגיור

חבר הכנסת משה ארבל פנה השבוע ליועמ"שית לשכת ראש הממשלה ודרש לקבל את הסדר ניגוד העניינים שנחתם בין הרב ללשכת ראש הממשלה, שתחתה הוא מועסק, זאת לפי החוק המחייב פרסום הסדר ניגוד עניינים, אחרי שבמקרה הזה הרב ברונר עוסק בנושא הגיור גם באופן פרטי.

בהסדר שפורסם והגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי תפקידו של ראש מערך הגיור אינו במשרה מלאה, כך לפי ההסדר ימשיך הרב ברונר בתפקידים פרטיים של מרצה וראש בית מדרש במכללה האקדמית צפת וכרב בגרעין התורני לאומי בצפת, ותפקידו יהיה רק ב 80% לפי ההסדר.

מערך הגיור בניהו ברונר משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד