כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כיפופי ידיים בממשלה

אלקין מתבצר: "נמשיך עם הנטיעות בנגב" • רע"מ: "נלך עד הסוף"

מאות בדואים התפרעו אמש, באזור הנגב בשל נטיעות קק"ל, הגוררות התנגדות אלימה מצד התושבים הבדואים ביישובים הסמוכים | למרות קריאתו של שר החוץ אמש לשקול ולבחון את המשך הנטיעות, הבוקר מצהיר השר אלקין כי העבודות יימשכו כרגיל | מנגד, ברע"מ מאיימים

אלקין מתבצר: "נמשיך עם הנטיעות בנגב"  • רע"מ: "נלך עד הסוף"
אלקין עם בנט ולפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משבר הנטיעות בנגב נמשך: למרות האיום הממשי של רע"מ שלא להצביע עם הקואליציה עד שיופסקו הנטיעות, ובצל המהומות אמש בין הבדואים לכוחות המשטרה עובדי קק"ל הגיעו הבוקר (רביעי) ליער יתיר להשלים את מלאכת הנטיעות זה היום השלישי.

שר הבינוי והשיכון האחראי על רמ"י מתעקש להמשיך בעבודה, למרות שבינם לבין המתיישבים הבדואים בכפרים הסמוכים מתנהל עימות אם מדובר בקרקע פרטית או בבעלות המדינה, הוא הורה שלא לעצור את התוכנית.

בראיון הבוקר הבהיר השר זאב אלקין כי הנטיעות ימשכו במתוכנן, תוך שהוא מביע הבנה ללחץ הפוליטי שמשדר מנסור עבאס בשם הרחוב הערבי , אך סירב להיבהל מהאיום "אם נפסיד הצבעות בגלל רע"ם - אז נפסיד", אמר אלקין.

כזכור, אתמול בעקבות סיור חברי הכנסת של הליכוד התלהטו הרוחות באיזור והביאו לעימותים בין תושבי המקום למשטרה, במהלכם נפצעו מספר שוטרים ונעצרו המתפרעים.

בערב הודיע יו"ר רע"מ מנסור עבאס כי לא יצביע עם הקואליציה עד שלא יופסקו הנטיעות, שר החוץ יאיר לפיד הציע לעצור את הנטיעות עד לחשיבה מחודשת בעוד שותפיו בתקווה חדשה התנגדו ודרשו להמשיך כרגיל.

חברת הכנסת אימאן חטיב יאסין (רע"ם) השיבה להתעקשות של השר אלקין והחריפה את האיום על הקואליציה: "נלך עד הסוף. באנו לשותפות הזו כדי לשרת את האזרחים הערבים, אנחנו כל הזמן בוחנים ובודקים מהי טובתם. השר אלקין יכול להגיד מה שהוא רוצה, אבל הוא צריך לבחון את העתיד הקרוב".

זאב אלקין נטיעות בדואים מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד