י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מערכת הביטחון מעלימה עין"

באזור מודיעין עילית; פרצת הטיולים של הפלשתינים

תופעה מטרידה שהחלה בביקורי פלסטינים בחופי הים, התרחבה לאחרונה ליעדים נוספים והשיווק ברשתות החברתיות הפך מאסיבי | יו"ר תנועת אם תרצו: "מערכת הביטחון מעלימה עין" | צה"ל: "כ-200 התארגנויות נתפסו והוחרמו 120 אוטובוסים"

באזור מודיעין עילית; פרצת הטיולים של הפלשתינים
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברות טיולים פלשתיניות באזור רמאללה מנצלות פרצה קיימת בגדר ההפרדה כדי להוציא לפועל מאות טיולים מאורגנים לפלשתינים בישראל. כך דווח הבוקר (רביעי) ב"ישראל היום".

התופעה החלה בביקור פלשתינים בחופי הים בישראל, אך לאחרונה היעדים הורחבו, השיווק ברשתות החברתיות הפך מאסיבי, והחברות מפרסמות בגלוי כי הטיולים יוצאים לפועל כתוצאה מפרצה באזור מודיעין עילית או באזור השומרון.

כך למשל בהתכתבות בין חברת טיולים גדולה ברמאללה "Blue Line" לחוקר בתנועת אם תרצו. החוקר התחזה לצעירה פלשתינית, תוך שהוא מנסה לברר פרטים על אודות אחד הטיולים. לשאלת "הצעירה" אם יש צורך בהיתר כניסה לישראל, ענו בחברה: "בלי היתר כניסה, עוברים דרך פרצה בגדר של נעלין. היא די קלה ומאוד מהירה, ללא בעיות". בהתכתבויות עם חברות אחרות נאמרו אמירות דומות.

הכניסה לישראל נעשית באמצעות אוטובוס פלשתיני שמביא את הקבוצה עד לפרצה בגדר, המטיילים חוצים לצד השני ועולים על אוטובוס ישראלי שממתין להם. דרך כניסה נוספת: אוטובוס ישראלי אוסף את הקבוצה בנקודת איסוף, מוריד את הנוסעים באזור פרצת הגדר, עובר את המחסום והולך לפרצה מהצד הישראלי. יש לציין כי ברגע שהאוטובוס מגיע לכביש שש, כמעט ואי אפשר לעצור אותו.

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג אומר כי: "מדובר בשיבה זוחלת לתוך מדינת ישראל. מטריד לראות כיצד מערכת הביטחון מעלימה עין מול ההפקרות הביטחונית ומאפשרת לאלפי פלשתינים להיכנס דרך פרצות בגדר. גם מבחינה דמוגרפית מדובר באסון, שכן אין אף גורם שבודק מי נכנס ומי יוצא. ההשלכות הביטחוניות הרות אסון: המטיילים שרים שירי אינתיפאדה ומגדלים את ילדיהם למורשת פלשתינית לאומנית. מערכת הביטחון חייבת לעצור את חגיגת טיולי הנכבה הללו שקוראים במפורש להשמדת ישראל מבפנים".

מדובר צה"ל נמסר: "לוחמי צה"ל ומג"ב פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב ומשתמשים באמצעים שונים וביכולות מתקדמות נגד מי שמזוהה כמשחית, מחבל או פוגע בגדר הביטחון. בזכות פעילות מודיעינית משותפת של צה"ל, מג"ב וכוחות הביטחון, מזוהות ונתפסות התארגנויות מרובות משתתפים לחציית גדר ההפרדה. בשנה האחרונה כוחות משמר הגבול תפסו כ-200 התארגנויות והוחרמו כ-120 אוטובוסים המשמשים לכניסת שוהים בלתי חוקיים. כמו כן, הוגשו למעלה ממאה כתבי אישום נגד נהגי האוטובוסים ומארגני הטיולים. נוסף על כך, הנהגים ומארגני ההסעות נקנסים בקנסות כבדים וחלקם נעצרים עד לתום ההליכים, וכאמור מוגשים נגדם כתבי אישום".

לסיום אמרו: "כוחות צה"ל ומג"ב ימשיכו לפעול תוך שימוש בכלל האמצעים והיכולות כדי למזער את הסיכון הביטחוני הנובע מהשחתת גדר הביטחון וכניסה לשטח מדינת ישראל בניגוד לחוק".

פלסטינים טיולים צה"ל מודיעין עילית אם תרצו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד