י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"בהתייעצות עם הרב דרוקמן"

כהנא מציג את חוק הגיור: סמכות בידי רבני הערים

השר לשירותי דת הציג היום את חוק הגיור שמעורר סערה. החוק יעלה להצבעה בממשלה תוך שלושה שבועות. לפי הודעת השר כהנא, החוק הוגש לאחר התייעצות עם בכירי הרבנים ובהם הרב דרוקמן. 'בחדרי' פרסם כי הרב דרוקמן חתם על החלטת מועצת הרבנות הראשית נגד המתווה

כהנא מציג את חוק הגיור: סמכות בידי רבני הערים
השר מתן כהנא צילום: Gershon Elinson/Flash90

השר לשירותי דת מתן כהנא הציג היום (רביעי) את חוק הגיור אותו יגיש בשעות הקרובות לכנסת והוא יעלה להצבעה בממשלה תוך שלושה שבועות, הצעה אליהם מתנגדים הרבנים הראשיים וגורמי ההלכה.

לפי הודעת השר מתן כהנא, "החוק שהוגש נכתב בהתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, רבנים בכירים בציונות הדתית ומומחים בנושא הגיור", זאת למרות ש'בחדרי חרדים' חשף כי הרב דרוקמן חתם על החלטת מועצת הרבנות הראשית נגד המתווה שלטענתם "יפגע בעם היהודי".

לפי החוק, אמנם מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק ובכך יחזק את מעמדה של הרבנות הראשית בנושא הגיור וכן יקבע בחוק כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל ע"פ דין תורה.

אך מנגד, לפי החוק רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם. בהם רבנים שאינם כפופים לרבנות הראשית, ולרבנים לא תהיה סמכות לבטל גיורים שלא לפי הכללים.

עוד מוצע בחוק כי יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים. וכן תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין ותחייב את כלל בתי הדין לגיור.

בחוק מוצע כי לרב הראשי, לוועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון.

גיור מתן כהנא רבני ערים הרב חיים דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד