י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הלווייתו נערכה היום

הצעיר היהודי שנהרג במהומות בקזחסטן, בדרכו לקבורה בישראל

הלווייתו של צעיר יהודי בן 22 שנהרג במהלך יום שישי האחרון בקזחסטן, במסגרת המהומות במדינה נערכת היום בקזחסטן, והוא יובא לקבורה בישראל. הוא הותיר אחריו את רעייתו ופעוט בן שמונה חודשים

הצעיר היהודי שנהרג במהומות בקזחסטן, בדרכו לקבורה בישראל
הלוויית לבן קוג'יאשוילי בקזחסטן צילום: ערוץ 14

משרד החוץ וגורמים נוספים, פעלו בימים האחרונים להבאתה לישראל של גופת ההרוג בקזחסטן, לבן קוג'יאשוילי בן ה-22 שנהרג ביום שישי האחרון מירי בעיר אלמהטי בקזחסטן, במהלך המהומות האלימות במדינה. הוא יובא לקבורה בישראל. משרד החוץ ממליץ לישראלים שלא לטוס למדינה בימים אלה. 

לבן התגורר בקזחסטן בשנים האחרונות. משרד החוץ פרסם הודעת ניחומים למשפחה. "משתתפים באבלה הכבד של המשפחה", נכתב. לבן, אמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-22 בעוד שבוע. הוא עבר עם הוריו לקזחסטן ב-2018, שם החל ללמוד רפואת שיניים. הוא נישא ונולד לו בן בכור ויחיד לפני שמונה חודשים.

הוריו של קוג'יאשוילי נלקחו לאזור ריכוז גופות במדינה כדי לזהות את גופת בנם, הדבר תואר כ"מחזה מחריד של מאות גופות". במשפחה שמתגוררת ברובה באשדוד ניסו בימים האחרונים להשיג אישור להביא את גופתו לקבורה בארץ בטיסת מטען.

משרד החוץ פרסם לאחר האירוע הטראגי כי "לאזרחים ישראלים השוקלים להגיע למדינה אנו ממליצים לנקוט משנה זהירות ולהימנע מביקורים לא חיוניים במדינה".

עוד נמסר, "כמו כן, לאזרחים ישראלים השוהים במדינה אנו ממליצים להימנע מהגעה למוקדים של התכנסויות המוניות, להגביל את תנועותיהם ונסיעותיהם, כולל מעבר לעבודה מהבית במידת האפשר ולפעול לפי הנחיות הממשלה וכוחות הביטחון. יש לעקוב אחרי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים".

על פי הדיווח בערוץ 14, ראש עיריית אשדוד אלי נכט אישר לפרסם כי "משפחת קוג׳יאשוילי יצאה ברכבת מאלמטי לנמל התעופה באסטנה (נסיעה של כ-18 שעות), ואילו גופתו של לבן עושה את אותה הדרך לנמל התעופה באסטנה ברכב. הטיסה צפויה לנחות מחר בנמל תכופה בן גוריון ולהגיע לישראל בשעות הערב", ההלוויה תתקיים ביום שישי הקרוב.

קזחסטן משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד