י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חמישה נעצרו

הנטיעות הופסקו - אך המהומות בנגב התחדשו

שעות לאחר שהכלים פונו מהשטח והנטיעות בנגב הופסקו - בעקבות הפשרה שהושגה - עשרות בדואים מתפרעים הערב בתל שבע ובשגב שלום | עד כה עצרה המשטרה חמישה חשודים | המשטרה דיווחה כי השקט הושב על כנו

הנטיעות הופסקו - אך המהומות בנגב התחדשו
המהומות בנגב צילום: לפי סעיף 27א

למרות הפסקת הנטיעות בנגב, בעקבות ההסכם שהושג, עשרות בדואים מתפרעים הערב (רביעי)  בתל שבע ובשגב שלום. עימותים נרשמו גם לסמוך לנקודות המשטרה ביישובים. כמה מהמתפרעים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה והציתו צמיגים. עד כה נעצרו חמישה חשודים - ארבעה מהם בשגב שלום וחשוד אחד בתל שבע.

במשטרה ציינו כי השקט הושב על כנו, וכי הנוכחות המשטרתית במקום נמשכת. "משטרת ישראל מאפשרת את חופש המחאה ומטפלת בנחישות ואפס סובלנות בכל הפרת סדר וגילוי אלימות", נמסר מהמשטרה.

מוקדם יותר היום, בעקבות האיומים של מפלגת רע"מ על שלמות הקואליציה בשל הנטיעות בנגב, השיג שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) פשרה ולפיה הטרקטורים של קק"ל יעזבו את השטח והנטיעות יושעו.

במשטרה נערכו משעות הבוקר לאפשרות של חידוש המהומות מצד הבדואים ואבטחו את הצירים הסמוכים ליישובים. בבד בבד, בשב"כ החלו לחקור כמה מהאירועים האלימים אתמול באזור הנגב. 

אתמול, נזכיר, התפרעו מאות בדואים באזור הנגב בשל הנטיעות שגוררות התנגדות נרחבת מצד תושבי היישובים הסמוכים. בצומת שגב שלום נפצעו שני שוטרים שיודו לעברם אבנים ונורו זיקוקים. כוחות גדולים של משטרה פעלו באזור במטרה להשיב את הסדר הציבורי. במשטרה דיווחו כי רכבת נוסעים בלמה סמוך לצומת גורל, לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. שוטרים הגיעו למקום, החלו סריקות ונפתחה חקירה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס לאירועי הנטיעות והמהומות שהתפתחו סביבן ואמר כי "הנטיעות הושלמו היום כמתוכנן". השר בר-לב הוסיף: אני מודה לשר מאיר כהן, שהגיע להידברות עם הגורמים הרלוונטיים בקרב הבדואים בנגב וקבע להיפגש עימם במהלך הימים הקרובים לדון באפשרויות השונות להמשך. לפעמים לא מספיק להיות צודקים, צריכים להיות חכמים - וזה היה מקום להפעלת תבונה".

השר לבט"פ סיכם: אני מודה למשטרת ישראל ולכוחותיה המיומנים של משמר הגבול ויחידת יואב שפעלו במקצועיות ועשו את המירב על מנת שלא להסלים את המצב".

עימותים הנגב נטיעות בדואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד