כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האנטישמיות בארה"ב

זהו עונשו של מנהיג ניאו-נאצי בגין איומים על יהודים ועיתונאים

מנהיג ארגון ניאו-נאצי בארה"ב, קיבל שבע שנות מאסר בגין איומים על יהודים ועל עיתונאים | "הנאשם הוביל מזימה של קבוצה ניאו-נאצית לאיים ולהפחיד עיתונאים וסנגורים שעשו עבודה חשובה לחשיפת אנטישמיות ברחבי הארץ"

זהו עונשו של מנהיג ניאו-נאצי בגין איומים על יהודים ועיתונאים
משפט צילום: unsplash

מנהיג ארגון ניאו-נאצי בן 26 נידון לשבע שנות מאסר על איומים ששיגר לעבר עיתונאים ופעילים שתומכים בחשיפת אנטישמיות, כך פרסם משרד המשפטים האמריקני.

הניאו-נאצי קיילב קול, היה מנהיג של קבוצת שנאה של עליונות לבנה שעסקה בלהטיל אימה על עיתונאים, במיוחד אלה שהיו יהודים או אנשים אפרו אמריקאים. הוא הורשע על ידי חבר מושבעים פדרלי בוושינגטון.

התובע ניק בראון מוושינגטון אמר בהצהרה: "הוא קידם שוב ושוב אלימות, אסף נשק וארגן 'מחנות שנאה', לשנאה אין מקום כאן, הוא ניסה להפחיד עיתונאים וסנגורים באמצעות פוסטרים מלאי שנאה ומאיימים, ניסה להגביר את הפחד שלהם. במקום זאת, הם התמודדו מולו בבית המשפט והאומץ שלהם הביא לעונש המאסר הפדרלי שהוטל עליו".

"איומים שמניעים חוסר סובלנות דתית מנוגדים לערכים האמריקאיים, אפילו יותר כאשר מטרתם להפחיד עיתונאים ואחרים שפועלים לחשיפת קנאות בחברה שלנו". אמרה עוזרת התובע הכללי קריסטן קלארק ממחלקת זכויות האזרח של משרד המשפטים. "הנאשם הוביל מזימה של קבוצה ניאו-נאצית לאיים ולהפחיד עיתונאים וסנגורים שעשו עבודה חשובה לחשיפת אנטישמיות ברחבי הארץ. משרד המשפטים ימשיך לחקור ולהעמיד לדין את מעשי השנאה הללו".

במשפט תיארו הקורבנות כיצד האיומים השפיעו עליהם. חלקם עברו מבתיהם לזמן מה או התקינו מערכות אבטחה. אחד רכש נשק ולקח שיעורי ירי. אחרת התחילה לפתוח את תיבת הדואר שלה עם מקל מחשש ממה שעלול להיות בפנים. אחת עזבה את עבודתה כעיתונאית.

כזכור באוקטובר 2021 בית המשפט בסיאטל הרשיע את קאלב קול בן ה-26 בחמישה אישומים, כולל קשירת קשר, שליחת דואר מאיים, ומעורבות בפעילות פלילית. הוא הואשם בכך שחיפש ברשתות החברתיות קורבנות ושלחו פוסטים עם צלבי קרס לעיתונאים ולעובדי הליגה נגד השמצה.

קול, במקור ממונטגומרי - טקסס, היה מנהיג קבוצת שנאה בשם Atomwaffen Division. הוא וארבעה אחרים הואשמו בשנה שעברה בכך שחיפשו ברשתות החברתיות קורבנות ושלחו פוסטים עם צלבי קרס לעיתונאים ולעובדי הליגה נגד השמצה במדינות וושינגטון, אריזונה ופלורידה, ואמרו להם: "קיבלתם ביקור של הנאצים המקומיים שלכם, לפעולות שלכם יש השלכות, אנחנו צופים".

בנוסף, כחלק מפעילותה הקבוצה השיגה את כתובותיהם של עיתונאים ופעילים יהודים והציגה תוכנית לשלוח אליהם בדואר אלקטרוני איומים, או לשלוח איומים באופן אישי לבתיהם דרך פלייארים.

הקבוצה פרסמה למשל מודעה עם הכיתוב "שניים יכולים לשחק במשחק הזה", עם צלבי קרס בין כל מילה, שלדים המחזיקים נשק והמילים "מוות לחזירים". בכרזות אחרות נכתב: "לסבלנות שלנו יש גבולות" ו"אנחנו צופים, אנחנו אף אחד, אנחנו כולם, אנחנו יודעים איפה אתה גר, אל תתעסק אתנו".

ניאו נאצי עונש מאסר איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד