י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הטעות הקטלנית בבסיס

הותרו לפרסום שמות הקצינים שנהרגו באסון הירי בבקעת הירדן

האסון הקשה בבקעה: צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של מפקדי הפלוגה בחטיבת הקומנדו, שנהרגו אמש בשעת ליל כתוצאה מירי של חברם, שזיהה אותם בטעות כמחבלים בסמוך לבסיס בבקעת הירדן | ראש הממשלה בנט: "צה"ל מתחקר את האירוע הקשה והלקחים הנדרשים יופקו"

הותרו לפרסום שמות הקצינים שנהרגו באסון הירי בבקעת הירדן
הקצינים שנהרגו צילום: פלאש 90, דובר צה"ל

רב-סרן אופק אהרון ז"ל ורב-סרן איתמר אלחרר ז"ל הם הקצינים שנהרגו בתקרית הירי אתמול (רביעי) בבסיס נבי מוסא שבבקעת הירדן. כך הותר הבוקר לפרסום. אלחרר ז"ל בן ה-26, שהתגורר במושב בני ראם, הותיר אחריו אישה. הלוויתו תיערך היום בשעה 14:30 בבית העלמין בקריית מלאכי. "צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן", נאמר בהודעת הצבא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס הבוקר לאסון ואמר כי האירוע נמצא בתחקור צה"ל. "זהו בוקר עצוב מאוד", אמר בנט. "אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של שני הקצינים אשר נהרגו הלילה בתאונה טראגית. שני המפקדים הקדישו את שנותיהם הטובות ביותר לביטחון ישראל ולהגנה על המולדת".

"עם ישראל כולו אבל על לכתם", הוסיף ראש הממשלה. "צה"ל מתחקר את האירוע הקשה והלקחים הנדרשים יופקו. יהי זכרם ברוך".

שני הקצינים נהרגו אמש במהלך פעילות אבטחה בסמוך למחנה נבי מוסא בבקעת הירדן. הקצינים נהרגו מירי של חברם, כתוצאה מטעות בזיהוי. שני הקצינים מיחידת הקומנדו, שהיו במהלך פטרול סמוך למחנה, ביצעו נוהל מעצר חשוד, שכלל ירי, לאחר שהבחינו בדמות חשודה. חברם שחשב שמדובר במחבלים - פתח לעברם באש.


רב-סרן איתמר אלחרר ז"ל/צילום: דובר צה"ל

השניים נפצעו אנושות מהירי וכוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בהם פעולות והם פונו במסוק לבית החולים הדסה עין בירושלים, אך מותם נקבע זמן קצר לאחר מכן. ההודעה על האסון נמסרה למשפחותיהם של הקצינים. מצה"ל נמסר כי נסיבות המקרה נבדקות. "צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן", מסר דובר צה"ל. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, צפוי להגיע הבוקר לזירת האסון.

מדובר בשני קצינים מיחידת אגוז של חטיבת הקומנדו, המשמשים כמפקדי פלגות בחטיבה. מתחקור ראשוני עולה כי בתום אימון שנערך בבסיס נבי מוסא, יצאו השניים לפטרול באזור המטווחים של הבסיס, כלשפתע הם זיהו דמות חשודה. השניים ביצעו ירי באוויר, אך לוחם נוסף, שחשב בטעות כי הירי מתבצע לעברו, פתח לעברם באש ופגע בהם.


רב-סרן אופק אהרון ז"ל/צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון גנץ כתב בעקבות האסון: "‏צער עמוק הבוקר על מותם של שני קציני צה"ל מיחידת אגוז בבקעת הירדן. לצערי, אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק. צה"ל נמצא כבר מהלילה בעיצומו של תחקיר מקיף ואנו נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יחזור. יהי זכרם ברוך."

‏דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר הבוקר לכאן חדשות כי מדובר "לילה קשה כואב ומצער". כוכב סיפר כי "בסיומו של אימון של אחת היחידות המיוחדות, בשטחי האש של נבי מוסא במזרח מדבר יהודה, שני מפקדים מהכוח יצאו לסיור, ביצעו נוהל מעצר חשוד וירו באוויר".

"לוחם מהיחידה מזהה את הפעילות כפח"ע. כתוצאה מהירי נהרגו שני מפקדים", הוסיף כוכב לתאר. "שני המפקדים - מטובי בנינו, זו אבידה כואבת. אחת לכמה שנים קורה אירוע כזה בשוגג. כשמדובר בלוחמים וקצינים ביחידה מובחרת זה כואב שבעתיים. בעבר היו יותר אירועי ירי דו-צדדי. נדע להקטין את המספרים"

 

ירי בסיס צהל טעות בזיהוי אגוז קומנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד