י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא מבטיח שלא יהיה סגר

פרופ' זרקא הודיע על שינויים בתורים לבדיקות קורונה

פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמן זרקא ערך היום תדרוך עיתונאים בו סיפר כי החל ממחר יחולו שינויים בתורי הבדיקות ל-PCR במסגרתם יפתחו מסלולים נפרדים לאוכלוסיית הסיכון | כמו כן, הודיע זרקא כי דגימות הבדיקות של האוכלוסייה בסיכון יסומנו במטרה לקצר את זמן התשובה | באשר לסגר אמר: "אני לא יודע להבטיח שלא יהיה" 

פרופ' זרקא הודיע על שינויים בתורים לבדיקות קורונה
בדיקות קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל התחלואה הגואה ערך היום (חמישי) פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמן זרקא תדרוך עיתונאים בו קרא לציבור לצאת ולהתחסן, וקבע כי כמות הנדבקים הקיימת גדולה מהנתונים הקיימים. 

זרקא הודיע כי החל ממחר (שישי) משרד הבריאות ייצר - בצורה ברורה עדיפות בתורים, לאוכלוסייה בסיכון הכוללת את בני ה-60 ומעלה ואנשים המוגדרים במצב סיכון.

לדברי זרקא, זה יקרה - בתורים לבדיקות בקופות החולים, ובתחנות שמנוהלות ע"י פיקוד העורף "שם אנחנו מייצרים מסלולים נפרדים לאוכלוסייה בסיכון". 

כמו כן, הודיע זרקא כי הדגימות לאוכלוסייה בסיכון, יסומנו בנפרד מצעירים בכדי להבטיח להם תשובת מעבדה בפרק זמן קצר. "שאר האוכלוסייה מתבקשת להיבדק בבדיקות האנטיגן ולא ה-PCR". 

זרקא סיפר כי היקף העובדים שנדבקים ונכנסים לבידוד, מביא אתגרים רבים לשירותים החיוניים, "במצב הזה יש עומס על מערכת הבריאות, ואנחנו בוחנים לצמצם שירותים לא דחופים ככל שיידרש במצב הנתון בכל בית חולים", הודיע זרקא. 

"אני לא יודע להבטיח שלא יהיה סגר" הצהיר זרקא, "יש כאן אוסף של דברים שקורים לצד עליית הגל, התנהגות הציבור, העומסים על מערכת הבריאות. אני לא יודע אם לא נגיע למצב שנמליץ לקבינט לבלום", אמר זרקא. 

 

 

 

 

קורונה אומיקרון סלמאן זרקא משרד הבריאות סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד