י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל התפשטות האומיקרון

לייבל'ה מסכם שבוע של כאוס וסגולה לפרנסה

והשבוע בלייבל'ה: דובר העיר החרדית שעבר טסט בגיל 40 • מה הגיב פינדרוס לעיתונאי החסידי שהציע לבטל את הסיעות החרדיות • הזמרים שהולכים עם זברה • מה היה ליד חצי האי סיני בפרשת המן • והיכן נפגש שטיינמץ עם מרדכי בן דוד ודובי מייזלס

לייבל'ה מסכם שבוע של כאוס וסגולה לפרנסה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה גילה השבוע את התפשטות זן האומיקרון שכבש את המדינה כולה, וגבר גם על החזקים ביותר שצלחו את הגלים הקודמים של הקורונה., לייבל'ה כבר עשה שמונה בדיקות אנטיגן מרוב כאוס, ויצא להפתעתו שלילי, וזאת למרות שחלה בשפעת עולם התורה ועדיין לא התאושש. לעומתו הינדל'ה יצאה חיובית וקיבלה את זה בצורה קלה ביותר, ולייבל'ה לא היה צריך לעזור בבית.

לייבל'ה התנחם השבוע בעניין אמירת פרשת המן, אך הוא לא זכר האם אמר פעם אחת או פעמיים ואמר שוב שניים מקרא גם לפני השקיעה עד שהתקשרו אליו ממס הכנסה ואמרו לו "תעשה תיאום מס".

מה שבטוח בכדי לומר פרשת המן, הצדיקים צריכים ללכת ולהוציא חומש מארון הספרים, הבינוניים יכולים להדפיס את זה מהמייל, והרשעים מקבלים את זה ישירות לוואטספ.

לאחר הניצחון השבוע בבית המשפט העליון בנושא גזירת המעונות נרשמה התכתבות מעניינת בקבוצת הוואטספ הרדומה 'המושכים בחוטים', העיתונאי יעקב רייניץ טען שאם הכול נסגר בבית המשפט אפשר לבטל את הסיעות החרדיות בכנסת. ח"כ יצחק פינדרוס מצידו השיב כי זה יבוא להתייעצות בסיעה. 

ומי שהשבוע צייץ בטעות והודיע על חולה אומיקרון הוא השר לשירותי דת מתן כהנא שניסה להרים לרבנים הראשיים וצייץ כי שניהם חולים, מה רבה הייתה האכזבה כי הראשון לציון כלל לא נדבק והוא שהה באותו זמן בכינוסי חיזוק בעיר חיפה. בכל אופן אחרי 15 לייקים וציוץ מחדש כהנא מחק. 

ומכאן לנזהרים משפעת האומיקרון: המשב"ק הצמוד של האדמו"ר מגור ר' לייבי פזנצבסקי, נצפה השבוע נשמע לכללים כפי ההוראות המחמירות ויצא מקופת חולים מאוחדת כשהוא מבסוט שהתחסן בחיסון הרביעי. 

מי שקיבל את זן האומיקרון בצורה קשה לאחר שהפסיק לעשן היה איש התקשורת יצחק פלדמן, עשרות לקוחותיו נאלצו השבוע להתמודד עם חוסר רציני, בביתו בשכונת ברכפלד, מתאושש פלדמן מהקורונה לאחר שלא נדבק באף גל, מי שבא לבקרו היו החברים הטובים לופי הידוע, וחנני ברייטקופף עורך 'כיכר השבת'.

סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא, נצפה בשעת ערב מוקדמת בסמוך לתחנת הרכבת הקלה בתחנת כיכר ספרא ככל הנראה מלווה בבנו שצפוי לסגור שידוך בשעה טובה. 

מי שזכור לטוב השבוע חבר הכנסת יצחק פינדרוס שכמו כל ראשי הישיבות הליטאים נדבק אף הוא, הוא נצפה בשישי האחרון בקניות בשוק מחנה יהודה בבירה. פינדרוס נראה משלם בארנקו האישי, בניגוד למתגוררי בלפור לשעבר וזאת רק לאחר שבחן את הכשרות במקום לשמיטה לחומרא.

ח"כ איתמר בן גביר הגיע להתארח בביתו של אליאור עזרן מנהל המדיה והדיגיטל שלו, לאחר כנס במגדל העמק בנוכחות מעל 180 איש. 

חיים לוריא הדובר של העיר אלעד התחדש בשעה טובה ומוצלחת לכבוד יום הולדת 40 ברישיון נהיגה, ואף לקח חונך שילווה אותו בתקופת ההסתגלות הראשונה. 

רגע לפני שפתח את השמיים ואישר את טיסות ישראל & מרוקו לכבוד הילולת סידנא רבי יצחק אבוחצירא, תועד יהודה אזרד איש החסד ומנכ"ל חברת התיירות 'קזבלנקה תור ליינס', המטיסה אלפים לקברי הצדיקים במרוקו. עורך קניות לכבוד שבת המלכה בשוק מחנה יהודה בירושלים.

בחתונת בתו של הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק נצפה הלמדן של ש"ס ח"כ משה ארבל מעיין בספר שות ציוני הלכה שיצא לרגל החתונה. לצד הח"כ נצפה מתפלפל אח הכלה עורך בקהילה שלמה קוק.

במוצאי שבת הגיע לייבל'ה לבית וגן בירושלים לכינוס גדול בבית המדרש נועם ה' שבראשות המשגיח הגר"ח וואלקין במלאת 80 שנה לעקידת סבו ה'בית אהרן', לייבל'ה שמע שהמנחה נדבק באומיקרון ומי שהוטל עליו את עול ההנחיה היה חבר הקהילה שמעון ברייטקופף יועץ ראש העיר ירושלים משה ליאון שנצפה מתברך בחמימות מהרב יוסף אפרתי. 

ושעה אחרי שהבית מדרש הגדול בגור קיבל טופס 4, סגר"ע מדגל התורה ישראל קלרמן נצפה מתברך מהאדמו"ר מגור בשבע ברכות באונגוואר, שם הודה לו הרבי בחום רב על שפעל רבות למען האישורים לבית מדרש עד לטופס 4 המדובר.

בצהרי יום פגש לייבל'ה את חבר מועצת העיר י-ם ומחזיק תיק תחבורה דוד זוהר, בסיור מקצועי בשכונת נווה יעקב בצפון הבירה. חבר המועצה החתום על 'מתווה זוהר' לפתרונות בתחבורה הציבורית, עורך בשגרה עשרות סיורים עם מנהלי השטח וראשי מערך תוכנית אב לתחבורה העושים מהפכה של ממש בהוראת ראש העיר משה ליאון.

בשבוע האחרון הגיע לייבל'ה לנחם אבלים בחצר דז'יקוב ויז'ניץ בבית שמש שם ישב הרבי שבעה על פטירת אחותו הרבנית מינקה ע"ה, בין המנחמים ראה לייבל'ה את הרב מרדכי בריסק ראש הקהל של בעלזא, במקום התפתחה שיחה רצינית ומרתקת, מתברר כי הרב בריסק הכיר את הרבי עוד מימי עיר הולדתם בנתניה שם כיהנו אבותיהם כרבנים.

צוות עובדי 'המבשר' אלו שנותרו בריאים ואלו שלא טסו, יצאו השבוע לימי גיבוש בצפון, הם הקימו חפ"ק במלון ציפורי בטבריה להורדת העיתון לדפוס. כך זה נראה. 

במסגרת ימי הגיבוש לעובדי המבשר, ראה לייבל'ה את המנכ"ל משה פרוש בתפילה חרישית בקבר רבי מאיר בעל הנס.

השבוע התקיים המסע ההיסטורי ליד חצי האי סיני והים האדום, חסידי ויז'ניץ שהגיעו בהמוניהם לאחר שתרמו לבניין בית המדרש הגדול שייבנה בבני ברק יחד עם הרבי לאמירת פרשת המן ושירת הים על ים סוף, מי שהפיקו את האירוע היה חברת 'טיפ הפקות' של מוטי רבינוביץ ואחיו בני שזכה לברכה מיוחדת מהרבי. 

צלם המסע ההיסטורי יהושע פרוכטר שקיבל טלפונים מכל מערכות העיתונים לקבל את התמונות המרהיבות לא חיכה להגיע לאשדוד ועצר בתחנת הדלק שם מיין את התמונות במחשב ושיגר מיד. 

את יוסל'ה שטארק הכתב שלנו 'בחדרי', ראה לייבל'ה מתבונן בהערכה ומאזין בשקיקה לשיעורו השבועי של הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, במהלך שיעורו השבועי הגדול בתבל בבית הכנסת היזדים, שטארק שמקפיד כל יום על חברותא לקח כמה טיפים מהשיעור. 

איש השיווק שלנו, מוטי לוי, איש הפרסום והנשק שיצא השבוע לישיבת שיווק קלילה (היה שקט מאוד במשרד) אי שם בנגבולא ולא שכח להצטייד בגמל כמנהג המקום והזמן.

השבוע גם ראה לייבל'ה שלושה זמרים שלובשים את ה'זברה' הירושלמית של מאה שערים, גדול הזמר ארל'ה סמט, הזמר עקיבא גרומן שניהם מחסידות תולדות אברהם יצחק והשלישי הזמר מאיר סטאריק מחסידות תולדות אהרן. יודעי דבר אומרים שמדובר בתמונה נדירה ביותר. 

בבני ברק ראה לייבל'ה את גדול הצלמים שוקי לרר נערך לסגירת הספר אותו הוא מוציא, לייבל'ה ראה את לרר מתכונן לשבת עם קרוקס בחנות הירקות כמובן עם כל כללי הלכות השמיטה המחמירות. 

בשבוע שעבר הגיע לייבל'ה ל'חיי תורה' הישיבה חסידית של שנות הקיבוץ בראשות הרה"ג ר' יענקל הולצמן שקיימו קעמפ חורף במושב תפרח עם שלל פעילויות לבחורים החריפים של הישיבה, בין היתר ראה רב שיח מעניין עם גדולי הישיבישערס שמעון ברייטקופף, יצחק פלדמן ומשה ויסברג שהרביצו את משנתם החינוכית בתלמידי הישיבה שרוצים שביבי ינצח כמו כל החרדים. 

בהמשך נערך קומזיץ אל תוך הלילה עם אמן הרגש והנשמה ארי היל לצד המלחין והזמר הצעיר ביותר בנצי שטיין והקלידן מוטי כהן שהרימו את הבחורים טפחיים על גבי הקרקע. 

העו"ד הבכיר ושדרן רדיו קול חי ר' משה יצחק אוסדיטשר ובנו העו"ד הצעיר רועי, מתומכי הכולל 'נהר השלום' זכו בבקבוק יין יוקרתי וברכה חמה מהמקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א בסעודת ההילולא לסידנא 'באבא סאלי' הקדוש זיע"א.

את איש החסד הידוע מבית שמש, יו"ר ארגון "עזרת אחים" הרב אברהם קאפ, ראה לייבל'ה השבוע כשהוא מעתיר לישועת הכלל והפרט על ציון קדשו של הרה"ק רבי דוד מלעלוב זצ"ל ביום ההילולא.

בנשואי בן הרב בן ציון נורדמן מחדרה, נצפו כל המי ומי, הזמר והשדרן אבי מילר הפתיע עם בקבוק ענק, עם השדרן אבי כאכון, השר לשעבר אלי כהן, סגן ראש העיר חדרה עו"ד לבייב, ראש מועצת אליכין עזורי שרוני, מ"מ ראש העיר חדרה ניר בן חיים ומנכ"ל הויליג' מול החוף עידן תורגמן.

ולפני שנכנס לבידוד נצפה בחתונה ח"כ פינדרוס ביחד עם עורך הדרך אברום דויב גרינבוים ופרקליט התעבורה עו"ד רוני פאלוך ב'לחיים'. 

לייבל'ה גם כמעט הגיע השבוע לעיר ביתר לשמחת נישואי בתו של העסקן האגדי ישראל אהרן בוקשפן, שחיתן כמנהג ירושלים מלפני השקיעה ועד 2:00 לפנות בוקר, ראשון המקדימים להגיע לשמחה היה ח"כ מאיר פרוש שאיחל מזל טוב לאב הנרגש מחתונת הילד השישי בלעה"ר. 

השבוע נערך בשכונת בורו פארק בברוקלין ‏מעמד קביעת מזוזה לרגל פתיחת המשרד החדש של חברת הפרסום 'טרייענגל מדיה' בבורו פארק בבעלות איש האסטרטגיה והיח"צ בניו יורק שלומי קרויס. בקביעת המזוזה כובד איש היח"צ האגדי שלומי שטיינמץ שבא לפרגן לקרויס מכל הלב.

כמו כן ראה לייבל'ה את האדמו"ר מבעלעד הבעל מנגן ר' שלמה טויסיג שיוצא השבוע עם דיסק חדש '5 קולות' הרב טויסיג הגיע לערוך את השיווק והגרפיקה במשרד החדש. לייבל'ה מקווה שהוויזה תחזור בקרוב מהקונסוליה והוא יוכל לבקר במשרד החדש.  

ועוד בארה"ב אמן הרגש מוטי שטיינמץ שהוציא את אלבומו החדש והעתיק שהפך לרב המכר של המוזיקה החסידית נצפה בקור של ניו יורק מגיש את הדיסק החדש לגדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד. 

במסעדה היוקרתית בבורו פארק ראה לייבל'ה מפגש של שטיינמץ עם הבעל מנגן דובי מייזלס בין הבשר לבשר שתו השניים קוקטייל קטלני מבית לופט. 

הצלם אברומי ברגר שב משהות בקליפורניה שם תיעד את הרבי מהר"א מסאטמר במנוחה השנתית בפלאם ספרינגס, ברגר הצלם לא שכח לבקש ברכה מהאדמו"ר בסיום המסע. 

ומי שהתארס השבוע היה שימי זלוטניק מוואי מוואי הידוע, זלוטניק שמנהל רשת מסעדות מבית 'פנינו' ברחבי ברוקלין והסביבה התארס בשעה טובה והשמחה הרקיעה שחקים. 

את חיים רוטר יו"ר השומרים בבני ברק שתפס השבוע כבר כמה גנבי אופניים חשמליים ראה לייבל'ה שקוע בלימוד בצורה מיוחדת. 

בזמן שלייבל'ה העביר את ליל שישי האחרון בצ׳לונט, חגגו עובדי צ'רידי את הערב על בשר, יין וסיגרים בביתו של מנכ"ל החברה שי צ'רבינסקי בכפר מונאש.

מה שנקרא, נכנס יין, יצא סוד: מנהל מחלקת הקמפיינים מוטי קריכלי דיבר על מנהיגותו של המנכ״ל ועל האצלת הסמכויות שהעניק לעובדי החברה, מוטי בוטרמן הזכיר את צדדיו השונים של המנכ"ל, "קשוח מבחוץ ורך ומבפנים למרות האקדחים״ ואהליהב אבוטבול שהפיל את הנוכחים מצחוק בשורה של חיקויים על בעל הבית מארצות, כולל הצמד משני צידי הויז'ניץ, מיילך קליין וחיים ולצר שהרבו להסתודד יחדיו, צ'רבינסקי עצמו סיכם במספרים ואמר ״ 539,497,210 דולר ב- 3,928 קמפיינים התבצעו השנה וכל זה לא היה קורה בלעדיכם".

צוות צילום של רשת BBC ביקר בשבוע במשרדי ארגון 'למענכם' המעניקה יעוץ רפואי וולונטרי וביקש ללמוד על דרכי הטיפול במחלימי קורונה הסובלים מתופעות לוואי ארוכות טווח. יו"ר הארגון הרב יוסי ערבליך שנמצא חיובי לנגיף ושהה בבידוד לא התראיין ואת מקומו מילא נשיא הארגון פרופ' יוסף פרס.

את היועץ הרפואי יעקב שקול, יו"ר עמותת 'רפואה ועזרה', במפגש עם ד"ר עבד חלאילה, מנהל מרכז ההשתלות במרכז הרפואי 'הדסה'. במהלך פגישתם דנו על העמקת והרחבת שיתוף הפעולה לטובת הציבור החרדי.

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב לפיני גרוס חבר מועצת העיר אלעד ומי שמכונה שר התעסוקה החרדי לרגל שמחת נישואי בנו בשבוע הבא. 

ברכת מזל טוב לעוה"ד אברהם יוסטמן לרגל שמחת נישואי בתו בשבוע שעבר. בשבע ברכות הירושלמי ראה לייבל'ה את ח"כ מאיר פרוש. 

ברכת מזל טוב ליצחק קופמן יד ימינו של אביו הגרח"א קופמן יו"ר ועד הישיבות לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לזמר שרוליק ורדיגר מארה"ב לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאיש החסד נתן צישינסקי, יו"ר 'עזר לחיים' ומתאם קשרי קהילה מאוחדת בבני ברק, להולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת

ברכת מזל טוב לעסקן החרדי שעושה חסד עם החיים והמתים הרב שניר אלמליח לרגל באו בברית הארוסין גם מכ'לה גוטוויין מזק"א הגיע לברך.

ברכת מזל טוב למוטי שטיגליץ האיש שלנו בתפרח ואיש ימין בפני עצמו לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לחתן שמעון ברים משב"ק הפוסק הגרש"א שטרן לרגל שמחת נישואיו בשבוע הבא, הקידוש יתקיים בשבת בבוקר בביהמ"ד מתיבתא ברח' הרב קוק 1 בבני ברק, שמחת החתונה תתקיים באולמי הכרמים בבית שמש ביום שלישי הבא.

לייבל'ה ראה השבוע שידוך בתוך משפחת הקירוב: בצפון התקיימה שמחת האירוסין לבנו של הגאון הרב זמיר כהן ר"י אבני נזר וראש ארגון "הידברות", החתן מבחירי ישיבת "אורחות תורה" עם בת הרב שלמה דנינו מוותיקי פעילי ארגון "איילת השחר" ורב היישוב יערה בגבול הצפון. בשמחה השתתפו רבנים ואישי ציבור וכן רבני מושבים וקיבוצים מהאזור.

 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד