י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משאו של הרבי מבעלזא

"הדור של היום אוהבים את העולם הזה ורוצים לדעת ולהבין הכל"

בתום וועידת 'בניין הדורות' של אנשי החינוך והמשפיעים בחצר חסידות בעלזא, נשא הרבי דברי חיזוק בסיום. בדבריו עמד על הבעיות שיש היום בדור שלנו ונתן הדרכה לצוות הרוחני. 'בחדרי חרדים' עם עיקרי דבריו של האדמו"ר מבעלזא "לכל דבר יש מקור, צריכים לדעת ולהסביר"

"הדור של היום אוהבים את העולם הזה ורוצים לדעת ולהבין הכל"
הרבי מבעלזא במשאו אמש צילום: אנשיל בעק

האדמו"ר מבעלזא נשא אתמול (חמישי) דברי חיזוק בפני המנהלים הרוחניים וראשי הישיבות והמשפיעים של חצר החסידות שהתאספו בקריית בעלזא בירושלים, לנעילת ועידת החינוך - 'בנין הדורות' שהתקיימה השבוע במלון ניר עציון בראשות הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח.

"ברוכים הבאים בשם השם" פתח הרבי, "זה בשבילנו שמחה גדולה, והתעוררות גדולה לציבור שהתאספו לשוחח ביחד ולטכס עצה ולהציף את כל הבעיות ולמצוא פתרון לכל הבעיות, ס' איז געוואלדיגע זאך".

כאן פנה הרבי ואמר "ברצוני להעלות שני עניינים, היום מאוד אוהבים את העולם הזה, אחד יותר ואחד פחות, העולם הזה מפריע לפעמים לעולם הבא, והדבר השני שהיום כל דבר רוצים להבין, ולא רוצים לקבל וללכת בדרך כפי שנהגו אבותינו, היום צריכים להבין הכל. שני הדברים האלו וכולל עוד הרבה דברים צריכים לעבוד על זה שיבינו שהעולם הזה הוא רק הכנה לעולם הבא".

הרבי המשיך "כשחסר משהו אסור לעצור בעדו וכמה שיכולים ואפשר, צריכים להסביר מה שעושים בכל דבר, בגלל שלכל דבר יש מקור, כל דבר מובא בחסידישע ספרים, במדרש, בהלכה - שו"ע, או מובא בגמרא או מובא בזוהר, לכל דבר יש מקור, לא כל אחד יודע את כל המקורות".

מרביצי התורה ואנשי החינוך אמש בעת נעילת הוועידה אצל הרבי מבעלזא. צילום: אנשיל בעק

"צריכים לדעת להסביר אחד לשני, רבי'ס (מלמדים) לתלמידים, ושנוכל להחזיק את עצמנו בחסידות כמו שצריך, כמו שעוד התחיל מזמן הבעש"ט. הכוח שאחד עוזר לשני, הגדול לקטן והקטן לגדול, העשיר לעני והעני לעשיר, כמה שזה היה נחוץ פעם היום זה נחוץ הרבה הרבה יותר" אמר הרבי, "שנוכל להחזיק עצמנו ביחד, ורק זה מחזיק את האידישקייט, מקווה שאתם הולכים ונוסעים הביתה את הכיסים שמילאתם תוכלו לרוקנם ולהחזיר הביתה".

את דבריו סיים הרבי: "ההתאספות הינו דבר גדול ודבר נחוץ, מקווה שלא יעבור הרבה זמן ותוכלו לחזור ולהתכנס שוב, ולהיפגש שוב. איני רוצה להאריך הרבה, דיברו הרבה והעלו את כל העניינים שממילא דיברתם".

האדמו"ר בירך: "השי"ת יעזור לכל בני ישראל שפע ברכה והצלחה בגשמיות וברוחניות, השי"ת יעזור שקרן התורה וקרן החסידות יעלה מעלה מעלה, שיהיה דבר ניכר שכל אחד יבין וכל אחד יראה שאלו הם הדברים המחזיקים היום את האידישקייט ומחזיק את התורה ובעצם מחזיק הכל. כימי צאתנו מארץ מצרים יראנו נפלאות. השי"ת יעזור שנזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו".

הרבי נושא דברים. צילום: אנשיל בעק

הרבי מבעלזא חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד