י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משדר ל-40 מיליון צופים

איגודי עיתונאים מגנים את איראן; ניסתה לפגוע בעיתונאי ישראלי

איגודי עיתונאים מגנים את איראן: "הרפובליקה האסלאמית ממשיכה לרדוף עיתונאים איראנים החיים בבריטניה וכאלה שעובדים בתאגיד השידור הבריטי ה-BBC שמשדר גם בשפה הפרסית, וגם רודפת את משפחותיהם באיראן במשך יותר מעשור" | הגינוי מגיע על רקע ניסיון לפגוע בעיתונאי ישראלי שמשדר ל-40 מיליון צופים

איגודי עיתונאים מגנים את איראן; ניסתה לפגוע בעיתונאי ישראלי
בבק יצחק צילום: Iran International

האיגוד הלאומי של עיתונאים בריטים ואירים גינה בהצהרה את המהלך של המשטר באיראן, לנסות לפגוע בכתב של ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' המשדר מלונדון ל-40 מיליון צופים באיראן, ומחזיק משרד בירושלים.

בהצהרה נאמר, כי "הרפובליקה האסלאמית ממשיכה לרדוף עיתונאים איראנים החיים בבריטניה, כולל אלו שעובדים בערוץ Iran International, (איראן אינטרנשיונל) וכאלה שעובדים בתאגיד השידור הבריטי ה-BBC שמשדר גם בשפה הפרסית, וגם רודפת את משפחותיהם באיראן במשך יותר מעשור".

איגוד העיתונאים הלאומי הבריטי-אירי הוסיף כי ההטרדות כוללות איומי מוות, החרמת רכוש והטרדה במרחב הווירטואלי. בהצהרה נאמר, כי "מנגנון הריגול של הרפובליקה האסלאמית ביקש לסכן את ביטחונם של בבאק יצחקי, כתב 'איראן אינטרנשיונל' בירושלים, וחברים נוספים בצוות שמשדר בערוץ שמשרדו ממוקם בירושלים".

על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' משרד המודיעין האיראני ביקש מאחד מסוכניו לפנות למשרדי הערוץ, ולספק מידע שיכול לאיים על חייהם של עובדי הרשת בישראל.

בבק יצחק. צילום: Iran International.

כזכור, השב"כ פרסם ביום רביעי האחרון, כי נחשפה רשת ריגול של המודיעין האיראני שחבריה היו אזרחים יהודים ישראלים בעלי שורשים איראניים. השב"כ עצר ארבע נשים וגבר שגויסו על ידי סוכנים איראנים דרך האינטרנט ושוכנעו לאסוף מידע רגיש ולמסור למפעיל שלהם מידע בתמורה לסכומי כסף קטנים יחסית. "באמצעות כפייה ומניפולציה של חברי הקהילה האיראנית בישראל, פעולות המשטר האיראני סיכנו בכוונה את ביטחונם של הכתב הבכיר בבאק יצחקי, משפחתו וחברים נוספים במשרד של הערוץ "איראן אינטרנשיונל".

"המשטר האיראני ביקש להסתנן למשרדי הערוץ בישראל כחלק מהמסע העולמי שלו להטריד, להפחיד ולגרום נזק לעיתונאים איראנים ובני משפחותיהם", נאמר בהצהרה של "איראן אינטרנשיונל" והתחייב כי עיתונאיו "ימשיכו לעבוד בהגנה על חופש הביטוי והעיתונות".

עוד נמסר מערוץ הטלוויזיה, כי 'איראן אינטרנשיונל' קוראת לממשלות ומוסדות התומכים בחופש הביטוי, ומי שמצדדים בעיתונות חופשית ועצמאית, לגנות את הפעולות האחרונות של המשטר האיראני".

איראן תקיפת עיתונאים עיתונאי איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד