י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מסר לכל המסיתים"

אימאם בלגי שהתפלל לאלוקים שישרוף ציונים, גורש ממדינתו

אימאם מבריסל שב-2009 התפלל לאלוקים שישרוף ציונים, עזב את בלגיה לאחר שגורש מהמדינה בהוראת הרשויות שסימנו אותו כ"איום ביטחוני" | חבר הפרלמנט החרדי: "מסר לכל המסיתים"

אימאם בלגי שהתפלל לאלוקים שישרוף ציונים, גורש ממדינתו
אילוסטרציה צילום: unsplash

אימאם מוחמד טוג'אני, שנולד במרוקו וחי עשרות שנים בבריסל שבבלגיה, גורש באוקטובר האחרון, כך דיווחו כלי תקשורת בבלגיה. לא ברור אם הגירוש נובע ישירות מהתבטאויותיו על ציונים, שנאמרו ב-2009 והופיעו בתקשורת ב-2019.

מזכיר המדינה של בלגיה, סאמי מהדי, אמר במהלך מושב הפרלמנט בסוף השבוע, כי טוג'אני קרא "לשרוף יהודים".

"הרבה יותר מדי פעמים בעבר היו מטיפים לשנאה שקיבלו את המרחב להפיץ את הרעיונות שלהם", אמר מהדי. "טוג'אני היה אולי אחד המשפיעים שבהם, בגלל זה אנחנו רוצים לשלוח אותו, כל מי שזורע שנאה, מפלג את החברה שלנו ומהווה איום על ביטחוננו אינו רצוי בארצנו, לא היום, וגם לא בעתיד".

בסרטון יוטיוב שהליגה הבלגית נגד אנטישמיות, דיווחה עליו ב-2019, נראה טוג'אני אומר את הדברים הבאים במהלך דרשה במסגד שלו בבריסל: "אדון העולמות, מלא פחד את לבבות הציונים, הם מדכאים, מלא את לבם בפחד, תגרום לאדמה לרעוד מתחת לרגליהם, אלוקים, עשה את הדם המדוכאים לנשק מתחת לרגליהם של המדכאים הציונים, ושהדם הזה ידליק אש שתשרוף אותם, בבקשה אדון תהרוס אותם".

טוג'גני היה מועמד להיות נשיא ועידת האימאמים הבלגים בשנת 2019. הוא דיבר בעד סובלנות ונגד קיצוניות בשנים האחרונות. הוא התנצל על דבריו נגד הציונים, ואמר שהוא כועס על התקיפות הישראליות נגד חמאס בעזה.

חבר הפרלמנט היהודי, מיכאל פרייליך אומר בתגובה לדיווח על גירוש האימאם: "זהו מסר לכל אלו שחושבים שהם יכולים להגיע לבלגיה ולנאום ולעודד אנטישמיות, אין מקום לנאומים כאלה במדינה שלנו, וזהו צעד חשוב שהממשלה לקחה, ואני מודה לממשלה על המסר שהיא העבירה לכל המסיתים".

אימאם מוסלמי בלגיה צו גירוש מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד