י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת הרצח המזעזע

משפחתו של ניסים שטרית ערכה לראשונה אזכרה: "יותר גרועים ממחבלים"

למעלה מחודש אחרי שהוגשו כתבי אישום נגד מעורבים בפרשה, בני משפחתו של הנער ניסים שטרית ערכו היום אזכרה על קבר הוריו | אחיו, מאיר, אמר כי הרוצחים "יותר גרועים ממחבלים" | "הנשמה שלו מסתובבת בעולם מבלי שיהיה לה מקום לנוח", אמר האח לאחר שאמר קדיש

משפחתו של ניסים שטרית ערכה לראשונה אזכרה: "יותר גרועים ממחבלים"
משפ' שטרית בהר המנוחות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בני משפחתו של הנער ניסים שטרית ז"ל, שנחטף ונרצח לפני כ-36 שנה ע"י כמה מאנשי קהילת 'שובו בנים', ערכו היום בצהריים (ראשון) לראשונה אזכרה בבית העלמין שבהר המנוחות. האזכרה התקיימה על קבר הוריו של שטרית, מאחר שגופתו לא אותרה עד כה. מאיר, אחיו של נסים שטרית, קרא עליו קדיש ולאחר מכן אמר על המעורבים בפרשה כי "הם יותר גרועים ממחבלים".

"קבר זה מנוחה והתורה היא זו שלא נותנת לנו רשות לגעת בנמלה אפילו, אם היא לא מפריעה לך", אמר האח מאיר במהלך האזכרה. "הנשמה של ניסים מסתובבת בעולם מבלי שיהיה לה מקום לנוח. אין לנו רשות להזיק בעולם הזה. האנשים האלה הם חיות, הם לא בני אדם. אם הייתי יכול, הייתי מבקש עונש מוות כמו שמבקשים למחבלים. הם יותר גרועים ממחבלים, הם גם השמידו גופה וגם מסתירים גופה".

נזכיר כי לפני למעלה מחודש הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד שניים מהחשודים בפרשת 'ניקיון כפיים', בגין רצח שטרית בן ה-17 ז"ל, בשנת 1986. השניים שהואשמו הם איש קהילת 'שובו בנים', ברוך שרביט ובנימין זאבי, בנו של השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל. כתב האישום שהוגש מייחס לשניים עבירת "רצח תוך כדי ביצוע עבירה אחרת". 

כתבי האישום מתארים כי שטרית ז"ל נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים שאינם תאמו לרוחם. בהמשך, כדי לגרום לו לחדול מהמפגשים תכננו הרב ברלנד ואנשי "משמרות הצניעות" להכותו ולאיים עליו פעם נוספת, וכך נעשה.

בינואר 1986 לאחר שפותה להגיע לדירה, היכו אותו הנאשמים ואחרים. מהדירה הוא נחטף ליער באזור בית שמש, שם חברו הנאשמים לאנשים נוספים וכולם יחד היכו את המנוח במכות חזקות בגופו ובראשו. כעבור מספר דקות אחד התוקפים הכריז כי הוא מת, והנאשמים וחבריהם קברו אותו ביער.

מאיר שטרית ניסים שטרית טקס אזכרה פרשת רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד