כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"התנהגות של מאכער"

ברק נגד ברק; רה"מ לשעבר תוקף את הנשיא בדימוס

ראש הממשלה לשעבר תקף בחריפות את נשיא בית המשפט העליון לשעבר, על כך שתיווך בהסדר הטיעון בין מנדלבליט לנתניהו: "הוא לוקה בעיוורון לגבי המהות של מה שהמקרה של נתניהו מייצג"

ברק נגד ברק; רה"מ לשעבר תוקף את הנשיא בדימוס
אהוד ברק/אהרן ברק צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

לאחר הפרסום אודות מעורבותו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, במגעים לעסקת טיעון בין בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט, ביקורות חריפות מצד השמאלי-ליברלי כלפיו.

מי שהצטרף הערב לביקורת הוא ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שאמר בראיון ל'חדשות 13': "הוא לוקה בעיוורון לגבי המהות של מה שהמקרה של נתניהו מייצג. זה לא רק עוצמת העבירות שלו, זה קודם כל ההתקפה הבוטה שלו בשנתיים האחרונות על מערכת המשפט ועל הדמוקרטיה הישראלית".

"אין לי שום ספק שברק אמור להבין שאם באחד מסיבובי הבחירות נתניהו היה מצליח להרכיב ממשלה הוא היה ממנה ליצן או דחליל ליועץ משפטי שהיה עושה מיד עיכוב הליכים וגורר אותנו לחוק חסינות גורף".

הוא הוסיף ואמר, "אסור לתת לזה לקרות, זה ליקוי מאורות כואב מאוד של ברק, זה בן אדם שאני עם הערכה עצומה אליו, אבל אי אפשר שלא להסתכל לאמת בעיניים, זה ליקוי מאורות וזו קריסה מוסרית שלו".

"בכל מקרה אין פה אכיפה של פרישה", סיכם ברק, "אם עסקת הטיעון המבישה הזו תיחתם, שום דבר לא ימנע ממנו לפנות בעוד שנתיים לנשיא הרצוג, אני לא יודע להגיד אם הוא יעמוד בלחצים. הוא ישתמש ממש במילים שהשתמש בהן אהרן ברק ומשתמש בהן מנדלבליט כדי להצדיק חנינה. אם תחתם עסקה שערורייתית כזו עכשיו, ספק אם יוכל הנשיא לעמוד בפני הלחצים".

מאכער אהרן ברק אהוד ברק עסקת טיעון משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד