י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיחות הגרעין

איראן משגרת איום לעבר ארה"ב: יש לנו "תוכנית גיבוי"

משרד החוץ של האיראני קורא לארצות הברית להשקיע את מירב המאמצים כדי לגרום ל"תוכנית א" - המו"מ והסרת הסנקציות - לפעול כדי למנוע מתוכנית ב' של איראן לצאת לפועל

איראן משגרת איום לעבר ארה"ב: יש לנו "תוכנית גיבוי"
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

דובר משרד החוץ האיראני מאיים על ארה"ב: "אני מייעץ לשר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן לא לחסוך מאמץ כדי לגרום לתוכנית א' לעבוד, כי תוכנית ב' אינה אטרקטיבית לאף אחד", כך אמר דובר משרד החוץ סעיד חטיבזאדה לכתבים בתדרוך שבועי עם עיתונאים הבוקר (שני).

הוא המשיך: "הוא יודע יותר טוב מכולם שלכל מדינה יש את תוכנית ב' משלה, וייתכן שהוא לא יפנה אלינו עם תוכנית כזאת", את הדברים אמר כשנשאל על האזהרה של בלינקן לפיה הזמן שנותר להצלת הסכם הגרעין מ-2015, קצר מאוד.

בראיון ביום חמישי האחרון אמר בלינקן שהדבר הטוב ביותר לביטחון ארה"ב ולביטחון בעלות בריתה ושותפיה באזור הוא חזרה לתוכנית הגרעין, בלינקן הזהיר כי איראן מבצעת התקדמות גרעינית שיהפכו יותר ויותר קשים לביטול "בגלל שהם לומדים דברים, הם עושים דברים חדשים ללא המגבלות של הסכם 2015 להגביל את תוכנית הגרעין".

האזהרה של חטיבזאדה לגבי תוכנית ב' של איראן נשמעה כמו איום, שכן איראן צוברת במהירות אורניום מועשר, ומתקרבת לנקודה שבה יכול להיות לה מספיק חומר בקיע לפצצה. חטיבזאדה הדגיש כי איראן לא תוותר בעניינים החשובים לה כדי להגיע להסדר.

דובר משרד החוץ האיראני אמר גם כי נותרו חילוקי דעות חשובים, "בנושאים טכניים הושגה התקדמות ניכרת, אבל בהסרת הסנקציות אנחנו מחכים להחלטות פוליטיות שיתקבלו על ידי הצד השני".

איראן גרעין איראני ארצות הברית איום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד