י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יבחר להתערב?

מתחממים על הקווים: המועמדים בליכוד לרשת את נתניהו

אומנם ראש הממשלה לשעבר עדיין לא הכריע סופית לאן פניו מועדות, אך חברי הליכוד לא מחכים ומתחילים לחשב את היום שאחרי | כמה מבכירי המפלגה כבר לא מפחדים להגיד בקול: מתכוונים להתמודד על הנהגה | האם אנחנו חוזרים לימי "המחנות", והאם נתניהו יפתיע ויחליט להשתתף במשחק ולתמוך במועמד משלו?

מתחממים על הקווים: המועמדים בליכוד לרשת את נתניהו
ניר ברקת/ישראל כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מקיים בימים אלו התייעצויות דרמטיות לגבי הסדר הטיעון, ולא רחוק ממקום לשכתו בכנסת דנים בהשלכות החלטתו.

במשך שנים ארוכות בכירי מפלגת "הליכוד" חיכו וציפו ליום שבו נתניהו יפרוש מהנהגת המפלגה, והם יוכלו לממש את חלומותיהם ולזכות במקום הראשון ברשימה, שמקרב באופן וודאי את המועמד לתפקיד ראש הממשלה.

המועמד הראשון שכבר הכריז על מועמדתו ללא קשר להחלטת נתניהו, ויתמודד מולו גם אם יבחר להמשיך לנהל את תיקיו בבית המשפט, הוא יולי אדלשטיין, אשר צבר יתרון בכך שהודיע ראשון והחל להיערך לפריימריז קודם רוב המועמדים.

מועמד נוסף שעל פי רוב הסקרים כרגע מוביל בקרב בוחרי הליכוד הוא ניר ברקת, שהוא אומנם הצהיר שיתמודד על הנהגה רק ביום שאחרי נתניהו, אך בפועל החל להיערך לכך ולפני מספר חודשים קיים כנס ענק בהשתתפות אלפי מתפקדים.

לברקת יש שני קשיים עיקריים; ראשית הוא הספיק לצבור הרבה יריבים בליכוד יחסית לתקופה קצרה בה הוא נמצא במפלגה, ובנוסף הוא מזוהה בקרב רבים מהמתפקדים לא כאיש ימין, זכר לעברו במפלגת מרכז-שמאל "קדימה".

מועמד נוסף שהחל לאחרונה גם להיערך ליום שאחרי נתניהו הוא ישראל כץ, שיקווה שהבחירות הפנימיות ייערכו במרכז המפלגה, שם יש לו כוח ויהיה לו יותר פשוט להיבחר.

גם המוקרבים ביותר לנתניהו, מירי רגב ואמיר אוחנה, רמזו לכל הפחות על כוונותיהם להתמודד על ראשות המפלגה, ומקווים לרשת את קולות תומכי נתניהו במפלגה.

אדם נוסף שהצהיר על כוונתו לרשת את נתניהו הוא צחי הנגבי, וייתכן וכבר בקרוב יצטרף למרוץ אבי דיכטר, שכזכור נפגע בממשלה הקודמת על אי קבלת תיק.

מועמד נוסף שלא ברור מה יחליט לעשות הוא יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, שבראיון לתוכנית "עובדה" לא הסתיר את שאיפותיו הפוליטיות, ונחשב ליחסית אהוד בקרב תומכי נתניהו, בעיקר בשל היחסיים האישיים בין השניים.

אפשרות נוספת שעשויה להתרחש, ולטרוף לרוב מהמועמדים את הקלפים, היא שמספר השנים שנתניהו יקל בקלון יהיה נמוך ואז יהיה לפרק זמן קצר מחוץ לכנסת וינהל את הליכוד מהמצודה, סטייל אריה דרעי.

אופציה אחרת היא שהוא יחליט להתערב בקרב הירושה, לתמוך במועמד מסוים בתמורה ל"פיקדון" ההנהגה ליום שיחזור, אם יהיה קרוב.

אם נתניהו אכן יחליט ללכת על עסקת הטיעון ולפרוש מהחיים הפוליטיים באופן סופי, בליכוד יחזרו לימי המחנות של שנות ה-80 וה-90. אך בניגוד לאז, נכון לעכשיו מדובר בהרבה יותר מחנות, והיד עוד נטויה.

הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד