כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ומי האשמים?

כלכלן בכיר: איראן זקוקה ל-400 מיליארד דולר כדי לשרוד

כלכלן איראני בכיר מזהיר כי איראן זקוקה להשקעות של 400 מיליארד דולר כדי להציל את הכלכלה במדינה | לדבריו, לא הסרת הסנקציות ולא הסכם הגרעין הם אלו שיסייעו לייצב את המדינה, "מה שחשוב לא פחות הוא איכות הממשל הפנימי שלה"

כלכלן בכיר: איראן זקוקה ל-400 מיליארד דולר כדי לשרוד
מוסלמים באיראן צילום: Pixabay

איראן זקוקה להשקעות של 400 מיליארד דולר כדי להציל את עצמה ואת כלכלתה המתפרקת שתלויה בנפט בשנים הקרובות, כך טוען כלכלן בטהרן. "ב-50 השנים האחרונות מכרה איראן שני טריליון דולר של נפט עם מעט צמיחה כלכלית", כך אמר והיד שאגאגי שהרי, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת חרזמי באיראן.

לשאלה אם המשא ומתן להחייאת הסכם הגרעין של איראן מ-2015 יצליח בווינה, והסנקציות של ארצות הברית יוסרו יציל את הכלכלה, השיב שהרי, כי "איראן עומדת בפני שפע של הגבלות ומכשולים בינלאומיים, אך מה שחשוב לא פחות הוא איכות הממשל הפנימי שלה".

שהרי גם הזכיר משברים מרובים בהיסטוריה של איראן, כגורם למניעת קצב צמיחה כלכלי, אבל למעשה, למעט השנים הראשונות של מלחמת איראן-עיראק בתחילת שנות ה-80, כל משבר היה בחירה של מנהיגי המשטר.

ערוץ הטלוויזיה Iran international מציין, כי, שהרי, המתגורר באיראן, לא יכול היה לדבר בגלוי, אבל למעשה הכוונה שלו, כי "ההחלטה ליצור ולתחזק כלכלה במדינה שאינה ידידותית להשקעות זרות, היעדר חירויות חברתיות ופוליטיות, יתרון לא הוגן למקורבי המשטר, במיוחד המהפכנים, אלו הסיבות למצב הכלכלי הנורא של איראן".

שהרי הביע דאגה שבבחירות לקונגרס האמריקאי בנובמבר הקרוב הרפובליקנים ינצחו, "ויתחילו לעשות דברים נגד איראן", אז "עדיף לעשות הסכם בנושא הגרעין עכשיו".

שהרי הזהיר כי גם אם איראן תפתור את המחלוקת הגרעינית שלה עם המערב, "נעמוד בפני שלוש שנים קשות קדימה, שכן קופת הממשלה ריקה ויש משבר לשלם פנסיה למיליוני עובדי ממשלה בדימוס, יתרה מכך, עידן התלות העולמית הגבוהה בנפט מגיע לסיומו ואיראן יכולה להתמודד עם מצב של הישרדות ללא מקור ההכנסה העיקרי שלה".

כלכלן איראן מיליארדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד