כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בזמן שהעניים מתים

למרות הקורונה: עושרם של 10 האנשים העשירים בעולם הוכפל

המגיפה הפכה את העשירים בעולם לעשירים עוד יותר, אך הובילה לכך שיותר אנשים חיים בעוני, כך דיווח ארגון הצדקה אוקספם (Oxfam)

למרות הקורונה: עושרם של 10 האנשים העשירים בעולם הוכפל
אילוסטרציה צילום: pixabay

הכנסה נמוכה יותר של העניים בעולם בשנתיים האחרונות מאז פרצה הקורונה לחיינו, תרמה למותם של 21,000 אנשים מדי יום מאז תחילת המגיפה, כך נטען בדו"ח ארגון הצדקה אוקספם (Oxfam). אבל מנגד, 10 האנשים העשירים בעולם יותר מהכפילו את הונם מאז מרץ 2020.

אוקספם מפרסמת בדרך כלל דו"ח על אי השוויון העולמי בתחילת פגישת הפורום הכלכלי העולמי שמתקיים בדאבוס בשוויץ. באירוע הזה מגיעים מנהיגים, בעלי תאגיד, פוליטיקאים, סלבריטאים, קמפיינרים, כלכלנים ועיתונאים מתאספים באתר הסקי בשוויץ לדיונים כלכליים.

אך השנה כמו שנה שעברה, האירוע יתקיים בזום, בשל נגיף הקורונה. על פי נתוני מגזין 'פורבס', 10 האנשים העשירים בעולם הם: אילון מאסק, ג'ף בזוס, ברנרד ארנו, ביל גייטס, לארי אליסון, לארי פייג', סרגיי ברין, מארק צוקרברג, סטיב באלמר ווורן באפט.

סכום העושר שלהם ביחד גדל מ-700 מיליארד דולר ל-1.5 מיליארד דולר בין מרץ 2020 לנובמבר 2021, יש הבדלים משמעותיים ביניהם, כאשר הונו של מר מאסק גדל ביותר מ-1,000%, בעוד של מר גייטס עלה "רק" ב-30%, כך דווח ה-BBC.

עושר עשירים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד