ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

שבעת המופלאים: 7 כיסויים שכדאי לשקול כשמחדשים את ביטוח הרכב

מעמד חידוש הפוליסה הוא הזדמנות נהדרת להתחיל מחדש: לראות האם הצרכים של הנהגים במשפחה נותרו כשהיו או השתנו עם חלוף הזמן

שבעת המופלאים: 7 כיסויים שכדאי לשקול כשמחדשים את ביטוח הרכב
שדרוג לביטוח רכב צילום: FREEPIK

תחום ביטוחי הרכב הוא מודולרי, מאפשר להרכיב פוליסה מותאמת אישית בהתבסס על נתוני הרכב והנהג. לפיכך, מעמד חידוש הפוליסה הוא הזדמנות נהדרת להתחיל מחדש: לראות האם הצרכים של הנהגים במשפחה נותרו כשהיו או השתנו עם חלוף הזמן. או לחילופין, זה הרגע לכלול בפוליסה המחודשת את כל אותם כיסויים והרחבות שלא רכשתם בסבב הקודם, משיקולים אלו ואחרים, וכך להתאים אותה באופן מדויק לסך הצרכים והשימושים שלכם ברכב המשפחתי, ולהתמודד ביעילות עם קשת רחבה של אתגרים וסיטואציות בדרכים. 

כיסויים והרחבות מומלצים

כל פוליסת ביטוח רכב, לרבות ביטוח חובה, מקיף או צד ג' מגיעה בצורתה הראשונית - היא כוללת את התנאים, המחיר, אירועים שהיא מגדירה כ-''מקרי ביטוח'', תקרת גובה הפיצויים, וגובה ההשתתפות העצמית. לצד זה, כל אחת מהן כוללת מגוון רחב של תוספות שניתן לצרף לחוזה הביטוחי, וכך ליהנות מרשת ביטחון מקיפה ואפקטיבית. לפיכך, ריכזנו עבורכם את 7 הכיסויים שרצוי לשקול בחיוב, כאשר מועד חידוש ביטוח הרכב הולך ומתקרב

שירותי דרך וגרירה

זהו כיסוי שניתן להוסיף לביטוח מקיף או ביטוח צד ג' לרכב ולהיערך מראש למצבים בלתי צפויים בדרך. הוא משמש כשירות ''עזרה ראשונה'' לרכב שעובד 24/7, 364 ימים בשנה (מלבד יום כיפור) והוא מסייע במקרים שבהם הרכב שווק חיים בשל מחסור בדלק או צמיג תקול, נקלע לתאונה, או נזקק לתיקונים קטנים. במסגרתו עליכם לבחור חברת שירותי דרך וגרירה שעובדות עם חברת הביטוח שלכם ובמקרה הצורך היא תשלח נציג שייקח את הרכב לתחנת הדלק הקרובה או למוסך להשלמת תהליך התיקון.  

חדש תמורת ישן 

סעיף זה שייך לביטוח המקיף לרכב (לעיתים הוא אף כלול בו באופן טבעי) והוא מסייע במקרים הבאים: תאונה המסתיימת בנזק בדרגת אובדן גמור או אובדן להלכה, ונדליזם או גניבת הרכב. במקרים אלו אתם רשאים לקבל מחברת הביטוח שלכם פיצויים שתכליתם היחידה היא רכישת רכב חדש; מאותו יצרן ודגם, או רכב שערכו זהה לרכב הקודם שהיה ברשותכם ויצא מכלל שימוש, בתנאי שלא עברו יותר משנתיים מהרגע שנוצר. 

כיסוי שבר שמשות

זו תוספת שניתן לצרף לפוליסת הביטוח המקיף או ביטוח צד ג', והיא עוזרת לכם לשמור על שמשות הרכב העדינות. כיסוי זה כולל שירותי החלפת שמשות הרכב (הצידיות, האחורית והקדמית בלבד) בחלופות זהות באיכותן לקודמות שניזוקו במקרים של גניבה, תאונה או ונדליזם. בחלק מחברות הביטוח, כיסוי זה מגיע עם שירות ''שמשות עד הבית'', ופעיל בכל רחבי הארץ, למעט אזורים מחוץ לקו הירוק, או אזורים נפיצים. במסגרתו נציג שירות מגיע לביתו של המבוטח או מקום הימצאו ומתקן את שמשות הרכב בשטח.   

כיסוי זמני לנהג צעיר או חדש

אם יש לכם במשפחה נהג צעיר שגילו בין 17 ל-24 או נהג חדש שזה עתה סיים את תקופת הליווי, או מה שקורה ברוב המקרים - ששתי ההגדרות הללו חופפות כאשר מדובר בחייל, תיכוניסט או סטודנט, תוכלו לעזור להם להישמר בדרכים עם שלל כיסויים מתאימים מתחום ביטוח צד ג' או הביטוח המקיף, כמו למשל - ביטוח רכב ליום אחד, כיסוי זמני ליומיים או ארבעה (בהתאם לצורך) או ביטוח לפי קילומטר - שבמסגרתו הם משלמים אך ורק על מספר הנסיעות שהם עשו בפרק זמן נתון. 

שירותי VIP 

זה כיסוי ביטוחי שמקנה לכם מגוון רחב של שירותים נוחים שחוסכים לכם זמן רב ובירוקרטיה, כגון: 

  • קבלת רכב חלופי שיגיע עד הבית והחזרתו בתום תקופת השימוש למוסך הסדר במקומכם.
  • הגעה למוסך אך ורק כדי לאסוף את הרכב רק לאחר שתהיו מרוצים מהתוצאה.
  • נציג שירות שיגיע למקום התאונה ויהיה אחראי על תפעול האירוע בעודכם נוסעים חזרה הביתה או למחוז חפצכם במונית שהוא יזמין עבורכם (עד למרחק של 60 ק''מ ממוקד ההתרחשות). 

מכלול השירותים הכלולים בספח יהיו זמינים לכם 24/7, 364 למעט יום כיפור.

רכב חלופי

במסגרת הביטוח המקיף אתם יכולים לרכוש הרחבה שבמסגרתה אתם זכאים לרכב חלופי בעוד רכבכם מתוקן במוסך ההסדר של חברת הביטוח שלכם וכך לא לוותר על העצמאות והניידות. הרחבה זו יעילה במצבים הבאים: 

  • נזק חלקי לרכב - במצב זה הרכב החלופי יעמוד לרשותכם עד שעבודת התיקונים על הרכב שלכם תסתיים.
  • תאונה שתוצאתה היא טוטאל לוס -  הרכב החלופי יהיה באמתחתכם לפרק זמן של 13 יום או עד אשר תקבלו את כספי התביעה מחברת הביטוח, מה שיקרה קודם.



  • גניבת הרכב - במקרה זה תזכו לרכב חלופי לתקופה של 28 ימים או עד שתקבלו את הפיצויים מחברת הביטוח. 



הוצאות הליך משפטי

חברת הביטוח יכולה לסייע למבוטח להתמודד עם תביעות צד ג' באחת מ-2 דרכים, בהתאם למדיניותה ולתנאי הפוליסה הנקודתית. הראשונה היא לספק למבוטח ומשפחתו עורך דין מקצועי ומיומן מטעמה. ואילו הדרך השנייה, היא באמצעות מתן החזר על השכר אותו נאלץ המבוטח לשלם לעורך דין מטעמו. סעיף זה תקף להליכים משפטיים בתחום התעבורה שהתרחשו לאחר החתימה על הפוליסה הנוכחית, או התקיימו לכל היותר בטווח של שנה אחורה. 

 

משווים בין ביטוחים ומרוויחים   

מעמד חידוש הפוליסה הוא הזדמנות לעיין בפוליסה הקיימת, לבחון אותה מקרוב ולערוך השוואת מחירי פוליסות רכב דיגיטליות באונליין, באתרים כמו בסטי - שמציגים עד 20 הצעות מחברות וסוכנויות ביטוח, בכל חיפוש. כך תוכלו לצלול לעומקו של עולם עשיר ורחב, לגלות תוספות שניתן לצרף לפוליסה הנוכחית. כך תוכלו להרכיב פוליסה עדכנית, מותאמת אישית, שמאגדת תחתיה מגוון רחב של תרחישים בדרכים, חוסכת זמן יקר ובירוקרטיה מייגעת, ומספקת שכבת הגנה אפקטיבית ומשתלמת ביותר.

 

ביטוח רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד