י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממצאים מהחקירה

האסון בבקעה: לא נפתחה אש לעברו אך ירה בין 3 ל-5 כדורים

האסון הקשה בבקעה: סגן נ', מפקד הצוות ביחידת אגוז, שהרג בשוגג את רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר, בגלל טעות בזיהוי - ירה בין שלושה לחמישה כדורים מבלי שנפתחה אש לעברו. חקירת הקצין צפויה להתחדש בימים הקרובים

האסון בבקעה: לא נפתחה אש לעברו אך ירה בין 3 ל-5 כדורים
אילוסטרציה צילום: pixabay

סגן נ', מפקד הצוות ביחידת אגוז, שהרג בשוגג את רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר, בגלל טעות בזיהוי - ירה בין שלושה לחמישה כדורים מבלי שנפתחה אש לעברו. כך עולה מחקירת הטרגדיה במצ"ח (משטרה צבאית חוקרת).

עוד עולה מהחקירה, כי סגן נ' עדכן חיילים במאהל על צאתו למצוד אחר גנבי אמל"ח - אך המידע לא הועבר לקצינים. חקירת הקצין צפויה להתחדש בימים הקרובים לאחר איסוף עדויות מלוחמים ומפקדים נוספים ביחידת אגוז. כך פורסם ב'ווינט'.

מדובר צה"ל נמסר: "אירוע הירי מצוי בחקירת מצ"ח ותחקיר פיקודי, בנוסף לצוות מומחים שהוקם לבדיקת האירוע. לא נוכל לפרט מעבר לכך עד סיום החקירה. צה"ל משתתף בצער משפחות החללים וימשיך ללוותן".

מוקדם יותר אמש (שלישי) עדכן דובר צה"ל כי בתום "עצור למידה צה"לי" שהתקיים בתחילת השבוע בעקבות מותם של שני קציני צה"ל - יחידת אגוז חוזרת להתאמן במתווה צפוני, כחלק מתוכנית האימונים השנתית של היחידה. היחידה מתמחה בפשיטה ולוחמת גרילה ותרגלה לחימת סבך ושטח בנוי במתכונת צוותית לצד תרגול של לוחמת גרילה בירי חי.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אף ביקר היום באימון של היחידה בגליל העליון וקיים שיח עם מפקדי ולוחמי היחידה על תקרית הירי המצערת ועל חובת ביצוע תחקור מקצועי ויסודי כתנאי להתקדמות. בביקור נכחו מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד חטיבת הקומנדו, אלוף-משנה מני ליברטי ומפקד יחידת אגוז, סא"ל א'.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "בשבוע שעבר היחידה חוותה אירוע קשה מאוד בו איבדנו שני מפקדים מצוינים. לאבד חייל בתור מ״פ ולאבד חייל או קצין בתור רמטכ"ל או אלוף פיקוד - זה אותו הדבר, לבי היה כבד באותו לילה בדיוק כמו ליבכם. אנחנו צריכים לעשות הכול בכדי למנוע אירועים מסוג זה ולבצע תחקור נוקב. יחידת אגוז היא יחידה חזקה ומקצועית, המורכבת מאנשים איכותיים ובעלי ניסיון, אני מבין את התחושות הקשות ולצד זאת - עליכם לקחת את האירוע הקשה ולצאת ממנו חזקים יותר, כולכם יחד. אגוז הייתה יחידה מצוינת, ואני סומך עליכם שבעקבות האירוע הזה אתם תהיו מצוינים עוד יותר".

מדברי מפקד יחידת אגוז, סא"ל א': "היחידה, כמו האגוז - קשה וקשוח מבחוץ ורך עם לב זהב מבפנים. יחידה בעלת חוזק מנטאלי גבוה, אשר לוחמיה ומפקדיה מאופיינים בחוסן יוצא דופן ומוכשרים לאתגרי לחימה מורכבים. על אף הקושי באובדן מפקדים וחברים קרובים, אנחנו חוזרים השבוע לאימונים ופעילות מבצעית".

"היחידה כואבת את נפילתם של שניים ממפקדיה, הטובים שבטובים, רס"ן אופק אהרון ז"ל ורס"ן איתמר אלחרר ז"ל. צה"ל כולו ויחידת אגוז בפרט משתתפים בצער המשפחות השכולות, תומכים בהן וימשיכו ללוותן. יחידת אגוז תמשיך להוביל פעילויות מבצעיות מורכבות וחשאיות בגזרות השונות במטרה להבטיח את ביטחונם של תושבי ישראל בשגרה ובחירום", נמסר מצה"ל.

צה"ל ירי טעות בזיהוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד