י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תעלומה

נמלים הוסתרו בתוך מזוזות, ושוחררו לחופשי בנגב

תעלומה בנתב"ג: מי ניסה להבריח 13 מלכות נמלים בתוך משלוח מזוזות שיועד לסין הרחוקה, מי איתר את התזוזה במזוזה והיכן שוחררו הנמלים?

נמלים הוסתרו בתוך מזוזות, ושוחררו לחופשי בנגב
הנמלים צילום: המשרד להגנת הסביבה

עובדי המכס בנתב"ג עצרו חבילת מזוזות חשודה בדרכה לסין. בהתחלה המזוזות נראו רגילות, אבל בתוך המזוזות התגלה תא סודי ובו נמצאו מבחנות עם מלכות נמלים (בכל מזוזה הוחדרה מבחנה ובה מלכה). הם פנו למשרד החקלאות ופיתוח הכפר שהפנה את הממצא למשרד להגנת הסביבה.

המשרד להגנת הסביבה שלח את המזוזות למעבדה במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב, שם מצא ד"ר ארמין יונסקו, כי מדובר במין ייחודי של נמלת הקציר החולי שנמצאת רק בנגב בישראל. עד כה לא הצליחו לגדל נמלה כזאת במעבדה.

ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, נסעה לדרום כדי לשחרר את הנמלה באזור באר שבע, מקומה הטבעי, יחד עם דן איש שלום, מרכז לחימה מזיקים במשרד וירין טייטלר, מפקח ארצי נמלת האש הקטנה של רשות הטבע והגנים. והסיבה להברחה? תעלומה שברשות המסים בישראל עובדים על פתרונה.

"כל הסיפור הזה הוא יוצא דופן", אמרה ד"ר זגרון לאתר Ynet, "אנחנו בדרך כלל עושים שיתופי פעולה עם המכס לגבי מזיקים שנכנסים לארץ. במקרה הזה, מדובר היה בכיוון ההפוך. כשפנו אלינו חשבנו שפשוט נכנסו כמה נמלים למשלוח. כשקיבלנו את המזוזות לא מצאנו את הנמלים. חשבנו שזו טעות. אבל זו הברחה ממש מתוכננת". למלכות היו תנאים טובים במזוזה, עם חורים וצמר גפן עם לחות.

נמלים ניסיון הברחה סוכלה הברחה נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד