ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
התמודדות עם 3 מדינות

יועצו של חמינאי: ארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן

עלי אכבר ולאייטי, יועץ ליחסי חוץ של המנהיג העליון עלי חמינאי, אמר כי ארה"ב  לא תעז לתקוף את איראן: "האמריקאים מודים כי הם צריכים להתמודד עם שלוש מדינות חזקות, איראן, סין ורוסיה".

יועצו של חמינאי: ארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן
מנהיגי איראן חמינאי ורוחאני צילום: מתוך טוויטר

עלי אכבר ולאייטי, יועץ ליחסי חוץ של המנהיג העליון עלי חמינאי, אמר שארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן. "הכוח האזורי של איראן נמצא במגמת עלייה", אמר ולאיאטי בראיון לתקשורת האיראנית, "איראן מעולם לא הייתה חזקה כל כך בעידן הרפובליקה האסלאמית ויש לה כוח והשפעה מהותיים באזור ובעולם כעת. האמריקאים מודים כי הם צריכים להתמודד עם שלוש מדינות חזקות, איראן, סין ורוסיה".

ולאייטי, שהיה שר החוץ בשנים 1981-97, אמר כי כוחה של איראן גדל עד כדי כך שאויביה, "במיוחד האמריקאים", הבינו שהם לא יכולים לתקוף ללא "השלכות חמורות".

ולאייטי, שהיה שר החוץ בשנים 1997 עד 1981, אמר כי כוחה של איראן גדל עד כדי כך שאויביה, "במיוחד האמריקאים הבינו שהם לא יכולים לתקוף ללא השלכות חמורות". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

הוא טעם כי הקשרים עם סין ורוסיה הדוקים, וככה יש לאיראן דרך להסיר ולנטרל את הסנקציות האמריקאיות, שהתרחבו והתהדקו מאז שארה"ב עזבה ב-2018 את הסכם הגרעין עם איראן משנת 2015.

מנגד מבקרי המשטר של ראיסי, טוענים כי יחסיה הקרובים של איראן עם סין ורוסיה הם מוגזמים, ואיראן "מכרה את עצמה בשבילן". האנליסט הפוליטי עלי ביגדלי טען שסין ורוסיה עלולות להקריב את האינטרסים של איראן, כולל תוכנית הגרעין שלה, כדי להבטיח את האינטרסים שלהן באוקראינה ובטייוואן. "הן עלולות לערוך הסכם סודי עם ארה"ב".

עלי חמינאי ארצות הברית תקיפה באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד