י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המועמדים שמרסקים את הליכוד

סקר: כך תזנק 'הציונות הדתית' ל-14 מנדטים

לפי סקר מאגר מוחות עבור ישראל היום, נתניהו הוא המוביל בפער בשאלת התאמה לראשות הממשלה; הליכוד בראשות ברקת עם 29 מנדטים וגוש הימין (בלי ימינה) מגיע ל-59 | אדלשטיין וכץ מרסקים את הליכוד ומעניקים את ההובלה ללפיד | וכיצד תקבל 'הציונות הדתית' 14 מנדטים?

סקר: כך תזנק 'הציונות הדתית' ל-14 מנדטים
ניר ברקת עם בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

על רקע המו"מ להסדר טיעון של ראש האופוזיציה נתניהו עם היועמ"ש מנדלבליט, ועם ההבנה שנתניהו ככל הנראה בדרך לפרישה מהחיים הפוליטיים, פורסם הבוקר (רביעי) סקר שמראה כי בנימין נתניהו הוא עדיין המעומד המועדף על אזרחי ישראל לראשות הממשלה, אך הליכוד בראשות ח"כ ניר ברקת סוחף את גוש הימין ל-59 מנדטים.

בסקר, שנערך אתמול (שלישי) ושלשום על ידי מכון "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ, עבור 'ישראל היום' השיבו 34% מהנשאלים כי נתניהו הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה, בפער גדול מיו"ר יש עתיד איר לפיד שנמצא במקום השני עם 17% מהנשאלים. ראש הממשלה המכהן נפתלי בנט מקבל 6% בלבד, פחות מבני גנץ, שזוכה ל־7%.

נתניהו בראשות הליכוד

תוצאות הסקר במידה ונתניהו עומד בראשות הליכוד: 34 מנדטים לליכוד, 18 ליש עתיד, ש"ס וכחול לבן עם 9 מנדטים כ"א, העבודה והציונות הדתית עם 8 מנדטים כ"א, הרשימה המשותפת ויהדות התורה עם 7 מנדטים כ"א, ישראל ביתנו עם 6 בלבד, רע"מ וימינה (מפלגת השלטון) עם 5 מנדטים כ"א, מרצ עם 4 ותקווה חדשה של סער לא עוברת את אחוז החסימה.

מהסקר, שבו השתתפו 504 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ושטעות הדגימה המרבית בו היא 4.4%, עולה כי לנתניהו עדיין חסרים כמה מנדטים כדי להגיע לשלטון - זאת כמובן בהנחה שמפלגת ימינה לא תצטרף לממשלה בראשותו. מהסקר עולה כי הליכוד מתחזק מעט ל־34 מנדטים, וכי שאר גוש הימין־חרדים שבאופוזיציה מגיע ל־58 מנדטים. אם ימינה תצטרף, גוש הימין בראשות נתניהו יגיע ל־63 מנדטים.

ברקת בראשות הליכוד

תוצאות הסקר במידה וניר ברקת בראשות הליכוד: הליכוד היא המפלגה הגדולה עם 29 מנדטים, יש עתיד עם 20 מנדטים, הציונות הדתית מזנקת ל-11 מנדטים, כך גם ש"ס, העבודה, כחול לבן ויהדות התורה עם 8 מנדטים כ"א, הרשימה המשותפת עם 7, מרצ וישראל ביתנו עם 5 מנדטים כ"א, מר"צ ורע"מ עם 4 מנדטים כ"א ותקווה חדשה לא עובדת את אחוז החסימה.

הליכוד בראשות ברקת זוכה ל־29 מנדטים, ויחד עם גוש הימין שבאופוזיציה שווים 59 מנדטים. כמו לנתניהו, גם לברקת אין רוב ללא ימינה. לצד זאת, ההערכה היא כי מפלגות ימין בקואליציה יוכלו לתמוך בו ולהצטרף לממשלה בראשותו, בניגוד לתרחיש שבו נתניהו ממשיך להנהיג את הליכוד.

לפי הסקר, אם בראשות הליכוד היו עומדים יולי אדלשטיין או ישראל כץ, המפלגה הגדולה בכנסת הייתה יורדת באופן משמעותי מאוד במספר המנדטים, ולמעשה מאבדת את ההובלה לטובת יש עתיד. אדלשטיין מביא את הליכוד ל־16 ומקפיץ את הציונות הדתית ל-13 מנדטים וכץ ל־15 והציונות הדתית ל-14.

בנימין נתניהו ניר ברקת הליכוד מפלגת הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד