י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"קבלות שלא כדין"

רשות המיסים בהחלטה על כספי הקמפיין למען נתניהו

רשות המיסים לא תכיר בכספים שנתרמו למען מימון משפטו של נתניהו כצרכי מס - כך שהכספים לא ינוקו מתשלום המס. מארגן הקמפיין, איש התקשורת ינון מגל, הבהיר: "כל סכום שנתרם עבורו משמש למטרות העמותה - הגנה על זכויות האדם ותיקון עוולות על פי תורת ישראל"

רשות המיסים בהחלטה על כספי הקמפיין למען נתניהו
קמפיין גיוס ההמונים למען נתניהו צילום: צילום מסך

הכספים שנתרמים לקמפיין מימון המשפט של נתניהו לא ינוקו ממס, כך על פי פרסום של העיתונאי יהונתן גוטליב, זאת לאור דרישה של רשות המיסים.

לאחר שהחל קמפיין מימון ההמונים לראש הממשלה לשעבר- פנתה רשות המסים לרואה החשבון של עמותת "מוסרי", המנהלת את כספי הקמפיין, ודרשה ממנו שלא להעניק קבלות לתורמים עם סעיף 46.

רו"ח ארז אורעד, מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכ"רים, שלח לרו"ח "'מוסרי": "בהמשך לשיחתנו הטלפונית הובא לידיעתי כי העמותה שבנדון מתרימה לכאורה עבור קמפיין גיוס המונים למשפט נתניהו תוך מתן קבלות שלא כדין לכאורה לזיכוי ממס לפי סעיף 46 עבור תרומות לקמפיין".

בעקבות דרישות רשות המסים הוסר סעיף 46 מהתרומות לקמפיין משפט נתניהו, כך שמעתה והלאה התרומות לא תהיינה מוכרות לצרכי מס. בנוסף, רשות המסים דרשה מעמותת "מוסרי" לחדד את מטרות העמותה.

בעקבות הדרישה פרסם הבוקר ינון מגל את הציוץ הזה בטוויטר: "בהמשך לקמפיין מימון משפט נתניהו ובעקבות בקשת רשות המיסים, עמותת מוסרי מבהירה כי כל סכום שנתרם עבורה משמש למטרות העמותה - הגנה על זכויות האדם ותיקון עוולות על פי תורת ישראל ומתוך אמונה שהאדם נברא בצלם אלוקים וזאת באמצעות מחקר, פרסום וניהול מאבקים ציבוריים סיוע לנפגעים, חינוך והסברה".

מעמותת מוסרי נמסר: "כפי שהבהרנו לאורך כל הדרך הקמפיין יעשה בצורה חוקית ובהתאם לחוק. לאחר שיחה עם אנשי רשות המיסים סוכם שתורמי הקמפיין הנוכחי לא יהיו זכאים להטבת מס. נמשיך לפעול בהתאם להוראות כל חוק רלוונטיות כמו שאנחנו פועלים שנים רבות".

משפטו של בנימין נתניהו גיוס המונים קמפיין ינון מגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד