י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מרבים שלום בעולם

אחרי 16 שנים: הגאב"ד של 'העדה' והאדמו"ר מגור נפגשו

אחרי שנות נתק ארוכות, השתתף אמש גאב"ד 'העדה החרדית' בירושלים, הגאון רבי יצחק טוביה וייס, בשמחת שבע ברכות לנכדו של האדמו"ר מגור. 'בחדרי חרדים' מביא את מאחורי הקלעים של האירוע הדרמטי ואיך הכול קשור במילים: "אתה נותן יד לפושעים" במכתב 'העדה' בבחירות 

אחרי 16 שנים: הגאב"ד של 'העדה' והאדמו"ר מגור נפגשו
הרבי מגור מוזג אמש יין לגאב"ד הרב וייס צילום: רפאל שוורץ

מאחורי הקלעים של מפגש השלום: אתמול (שלישי) נערך באולמי 'בית ישראל' בירושלים, אירוע שבע ברכות לרגל נישואי נכדו של האדמו"ר מגור עם נכדת ה'לורד' הבריטי, הנגיד יצחק שפירא.

שיאו של הערב נרשם עם הגעתו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס, שהתאמץ מאוד להגיע למעמד על אף חולשתו בעקבות הקורונה בה חלה לפני תקופה ועל אף הקור הירושלמי החריג. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המפגש בין הגאב"ד לאדמו"ר הינו המפגש הראשון בין השניים מזה כ-16 שנים. כידוע, בטרם הגיע הגרי"ט וייס לכהן כגאב"ד העדה החרדית בירושלים, כיהן במשך שנים ארוכות כרב ודיין באנטוורפן. כמו כן כיהן גם כרב שטיבל חסידי גור במקום, תפקיד לו מונה על יד האדמו"ר ה'בית ישראל' מגור זיע"א. 

תיעוד: אלפי חסידים בחופת נכד הרבי ונכדת הנגיד 

תיעוד ענק: למעלה מרבבת חסידים חגגו בחתונת נכד האדמו"ר מגור

שנים ארוכות נמשכו הקשר והידידות בין הגרי"ט לבין אדמו"רי גור, שהשתתף תדיר בשמחות בית גור. הקשר נמשך עד לבחירות בשנת תשס"ו, אז האדמו"ר מגור ביקש מהגאב"ד לשנות את נוסח המודעה הקבועה של 'העדה החרדית' נגד ההשתתפות בבחירות, ולהשמיט את המילים: 'מי שמצביע נותן יד לפושעים'.

האדמו"ר טען כי משתמע משורה זו ביקורת חריפה על המצביעים, כולל על אדמו"רי גור לאורך השנים, בהם ה'בית ישראל' אליו היה קשור הגרי"ט. הגאב"ד השיב כי מדובר בנוסח מודעה קבועה, עוד מתקופת האדמו"ר ה'ויואל משה' מסאטמר זיע"א שניסח את המודעה, והיות ולא הוא כתב את הנוסח הוא לא יכול לשנותו. 

מאז שרר מתח בין החצרות והגאב"ד והאדמו"ר לא נפגשו, עד אתמול כאמור. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כבר שנתיים מסתובבות השמועות על השלום, ואף נערכו שיחות שונות, אך הדבר לא יצא לפועל. מי שהשלים הפעם את המלאכה על הצד הטוב ביותר, הוא הנגיד החסיד הרב חיים פלוטשעניק, ראש הקהל של חסידי גור באנטוורפן שהגיע להזמין את הגאב"ד בשליחות ישירה מהאדמו"ר. 

במהלך השבע ברכות, מזג האדמו"ר מגור לגאב"ד העדה החרדית כוס של ברכה והראה לו בידידות, כי הבקבוק תחת השגת בד"צ 'העדה החרדית'. 

יצוין, כי גם המחותן, הנגיד הרב יצחק שפירא המוזכר כמועד אפשרי של גור לכנסת, נמצא בקשרים עמוקים עם הגאב"ד, בין היתר השתתף וארגן את הפגישה עם נשיא האיחוד האירופי.

האדמו"ר מגור הרב יצחק טוביה וייס הנגיד רבי יצחק שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד