י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הספרים ויום היארצייט

יום השנה הראשון של השריד לבית בריסק

בעולם התורה מציינים שנה להסתלקותו של האחרון לשושלת בריסק הגרמ"ד סולובייצ'יק זצ"ל. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על יום היארצייט הראשון והספרים שיצאו לאור

יום השנה הראשון של השריד לבית בריסק
הגרמ"ד סולובייצ'יק צילום: יוחנן לוסטיג

החל מהלילה יציינו בעולם התורה את יום השנה הראשון לזקן מוסרי התורה בדור האחרון ראש ישיבת בריסק ומי שנודע כאחרון גאוני בית בריסק הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל.

כפי שדיווחנו בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים', לקראת היארצייט הראשון יצא לאור הספר המדובר בעולם התורה חידושי רבנו משולם דוד הלוי המכונה בעגה הישיבתית הספר השחור, הספר יצא לאור במתכונת ספרי גאוני בית בריסק מרנן הגר"ח והגרי"ז, בישיבות בריסק כבר יש רחש בחש על השטיקלא'ך המתפרסמים בספר, כשהמבינים יודעים כבר לספר אלו שטיקלא'ך הושמטו לבסוף מהספר.

היסטוריה בבריסק: "חידושי רבנו משולם דוד"

מאחורי הקלעים של ספר החידושים מבריסק שמסעיר את עולם התורה

צפו: נוסח המצבה על ציון הגרמ"ד מבריסק

כמו כן שני קבצים מרכזיים בעולם התורה הוקדשו לזכרו של הגרמ"ד, קובץ ישורון עב כרס שיצא במיוחד לכבוד היארצייט, הקובץ גדוש בחידושי תורתו של הגרמ"ד בכלל חלקי הש"ס והן על חידושים על התורה, כשחלק גדול מהדברים בפרסום ראשון, וכן מדור נרחב להספדי גדולי התורה על הגרמ"ד.

כמו כן קובץ 'תורת מבשר' היוצא לאור מידי שנה ע"י מוסדות כנסת ישראל הוקדש כולו לזכרו של הגרמ"ד, בקובץ מופיע מדור מיוחד של משא ומתן של הגרמ"ד וגדולי ישראל ובו התכתבות נדירה עם מרן ה'אבי עזרי' הרב שך זצ"ל, וכן אוצר בלום משיחתם של הגרמ"ד ויבלחט"א גיסו זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך ועוד שורה של גדולי ישראל, בסוף הקובץ מדור פניני הגרמ"ד ובו עובדות והנהגות, וכן גילויים מהתקופה האחרונה לחייו של הגרמ"ד.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי תלמידו של הגרמ"ד הסופר לבית בריסק הגרש"י מלר צפוי אף הוא להוציא בימים הקרובים שני כרכים עבי כרס לתולדות חייו של מרן הגרמ"ד הלוי מבריסק, המשך לספרים שכבר יצאו לתולדות מרנן הגר"ח, הגרי"ז והגר"מ.

הערב בהיכל הישיבה בגוש 80 נערכה עצרת מספד שקודם לכן ניגש לפני העמוד בנו ראש הישיבה הגרי"ז, ולאחר מכן הספידו הגאון רבי יצחק סולובייצ'יק ראש ישיבת שערי שמחה, הגאון רבי יצחק שלזינגר רב קהל שערי תפילה בגולדרדס גרין לונדון, הגאון רבי אליהו מן, והגאון רבי יצחק ליכטנשטיין ר"י תורה ודעת בארה"ב.

מחר, יום חמישי בבוקר לאחר התפילה יעלו להר המנוחות יחד עם מאות תלמידים כפי הידועה שבבריסק עולים רק בשנה הראשונה, בשעה 11:30 שיעור כללי, השיעור האחרון במסכת תמורה שמסיימים לקראת היארצייט, השיעור כללי באופן נדיר יהיה בבית המדרש בהשתתפות מאות, לקראת הלילה סיום הש"ס שנלמד ע"י תלמידי ישיבת בריסק, וכן על מסכת תמורה, בחדר האוכל בישיבה.

הרב משולם דוד הלוי סולובייציק ישיבת בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד