י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתקפה חריפה במליאת הכנסת

"כולנו יודעים את אהבתו של ליברמן לארוחות דשנות"

הקואליציה דחתה את הצעת ח"כ אורי מקלב להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האינטרסים הכלכליים של אביגדור ליברמן. מקלב תקף: "ליברמן אטום לב ומנוכר שלא מוכן לשמוע את זעקת הציבור הנאנק"

"כולנו יודעים את אהבתו של ליברמן לארוחות דשנות"
ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש90

הקואליציה דחתה היום (רביעי) על חודו של קול את ההצעה של חבר הכנסת אורי מקלב להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האינטרסים הכלכליים של שר האוצר אביגדור ליברמן בטיפול ביוקר המחיה.

מקלב יזם את הקמת ועדת החקירה בעקבות התייקרות מחירי המזון והמצרכים הבסיסים מתייקרים. לטענתו, חוסר המענה הממשלתי ומחירי הדיור המאמירים מחייבים את הפיקוח הפרלמנטרי להתערב ולבדוק את האינטרסים הכלכליים של שרי האוצר והכלכלה בטיפול ביוקר המחיה לצד התעלמות מנתונים אותם מספקים זרועות הממשלה השונות.

בעקבות כך, ח"כ מקלב ניסה כאור ליזום הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בלתי תלויה שתבחן לעומק את מפת האינטרסים הכלכליים של שרי הממשלה, ומה מניע אותם שלא לפעול למען הציבור. מקלב הציג את דרישתו אחר הצהרים בפני מליאת הכנסת והציג את ניכורה של הממשלה מול הקשיים של הציבור בעת האחרונה.

"אנחנו מעלים פה שבוע אחר שבוע את יוקר המחיה, עליית המחירים במצרכי המזון הבסיסים, בחשמל, ברהיטים. ואנו חשים את הניכור המגיע ממשרדי הממשלה, שר האוצר לא נמצא פה לשמוע את זעקת הציבור, יש לו אטימות לב, הוא מנותק ומנוכר", אמר מקלב בתחילת דבריו בפני מליאת הכנסת וקיבל את תמיכת האופוזיציה להצעה זו.

ח"כ מקלב הציג בפני חברי הכנסת מהקואליציה שורת אמירות מחשידות של שר האוצר אביגדור ליברמן המעלים תהיות על מניעיו, "רק לאחרונה אמר שר האוצר כי הכול בסדר, יש קניות, אנשים צורכים, אנחנו רואים את מחזורי העסקאות בכרטיסי האשראי, אך שר האוצר אינו יודע מה הם קנו בכסף הזה - עלייה של שבעה אחוזים לסל הקניה בממוצע, רק לאחרונה אמר שר האוצר כי אין צורך בסיוע לעסקים במשבר הקורונה, ולא די בכך אלא אפילו הוא לא משתתף בישיבות קבינט הקורונה ואף מקדם חוק בניגוד לעמדת היועמ"ש שיפטור אותו מחיוב הנוכחות בישיבות אלו. שר האוצר לא רק שהוא מנותק אלא מתנכר לציבור, רק לאחרונה אמר שר האוצר כי הציבור יכול לרכוש מדיחי כלים במקום השימוש בכלים חד פעמים, אך חד פעמי זה אל אקסטרא, זה מוצר יסוד, על איזה מדיחי כלים הוא מדבר?! אנשים ישנים שנים במיטה אחת כי אין מקום, והוא אומר תשימו מדיח?".

"כולנו יודעים את אהבתו של שר האוצר לארוחות דשנות, אך זה לא מנע ממנו להטיל מס רק על השתייה המתוקה. כבד אווז והמטוגנים מזיקים לא פחות מהשתייה המתוקה אך בה הוא אינו מטיל מס. בארוחות הדשנות שאתה אוכל תטיל מס", קרא ח"כ מקלב לשר האוצר.

מקלב הוסיף: "זוהי ממשלה מנותקת שהעומדים בראשה עמידים מאוד, כאלו שלא הרגישו מימיהם מהו חוסר. לא רה"מ, לא רה"מ החליפי ולא שר האוצר. אזי לא פלא שהם מנותקים ואף לא מגיעים לשמוע את זעקת הציבור. גם כאשר יש בעיות של ניהול מערך הבדיקות כנגד נגיף הקורונה הם מטילים את העלויות על האזרחים - בזמן שחברות פרטיות הכפילו את הרווחים שלהם הם מבקשים להעלות מחירים, יש פה תיאום מחירים והרשות להגבלים עסקים פותחת בחקירות בקול רעש גדול ונגמרים בקול ענות חלושה. יש לבוא ולחקור באופן בלתי תלוי ופרלמנטרי את כל המצב הבלתי הגיוני הזה המטיל חשדות כבדים על האינטרסים הכלכליים של שרי האוצר והכלכלה".

אורי מקלב אביגדור ליברמן יוקר המחיה ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד