ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חתמו אך התנגדו

הח"כית זעמה: "איזו מדינה מאפשרת לאויבים שלה ליהנות?"

חברת הכנסת אורית סטרוק תקפה חלק מחברי הקואליציה, שחתמו על החוק שלה לשלילת אזרחות למחבלים, אך לא הצביעו היום בעדו במליאה: "ניסיתי לברר מה הסיבה, ומיהו הגורם בקואליציה שמונע חקיקה כ"כ חשובה ונחוצה"

הח"כית זעמה: "איזו מדינה מאפשרת לאויבים שלה ליהנות?"
מחבלים בכלא צילום: חסאן ג'די, פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת החוק של חברת הכנסת אורית סטרוק ממפלגת 'הציונות הדתית', שביקש לקבוע על שלילת האזרחות למחבלים שמקבלים משכורות מהרשות הפלסטינית.

לאחר ההצבעה תקפה חה"כ סטרוק את הקואליציה, שתמכה בחוק לפני חצי שנה: "'זה חוק טוב, זה חוק שצריך לעבור' - כך אמרה לפני חצי שנה חברתי איילת שקד, שרת הפנים, רגע לפני שהקואליציה שלה הפילה את הצעת החוק הזו במליאת הכנסת".

"לא רק איילת חשבה שזה חוק טוב. כמוה חשבו גם רבים ובכירים מחברי הקואליציה שלה, שחתמו על הצעת החוק הזו. אחרי הפלת החוק, סיפרה שרת הפנים לכלי התקשורת השונים, שבכוונתה להכין הצעת חוק ממשלתית התואמת את הצעת החוק של ח"כ אבי דיכטר ושלי".

"חיכינו חצי שנה. הרי הקונצנזוס כ"כ רחב, מגיע עד עומר בר לב, ובסה"כ מדובר בחוק שהוא מצד אחד כ"כ הגיוני וטריוויאלי, כי איזו מדינה מאפשרת לאויבים שלה ליהנות מכל הטוב שמקבלים אזרחים מן המנין? ומצד שני הוא כ"כ נחוץ בימים אלה של גל טרור כשחלק ניכר מהמחבלים הם אזרחים או תושבים ישראלים", היא אמרה.

"טוב, זה לא קרה. חוק ממשלתי עדין לא פורסם. ולכן, בנאומי במליאה, עם הצגתה מחדש של הצעת החוק שלנו, ניסיתי לברר מה הסיבה, ומיהו הגורם בקואליציה שמונע חקיקה כ"כ חשובה ונחוצה, שהרוב העצום של חברי הקואליציה מזדהים אתה".

היא המשיכה, "פניתי למי שישב בכסא יו"ר הכנסת: יו"ר רע"מ מנסור עבאס, וניסיתי לברר מהו יחסו האמיתי למחבלים: האם הוא רואה בהם שאהידים, לוחמי חופש, גיבורי האומה הערבית? או שהוא רואה בהם אויבים אכזריים, ומגנה בפה מלא את מעשיהם?".

"והאם יתכן שמנסור עבאס, ומפלגתו רע"מ, הם אלה שמאלצים את חברי הקואליציה - מימין ומשמאל - להצביע בניגוד למצפונם בכל הנוגע למאבק בטרור?", שאלה סטרוק.

שלילת אזרחות מחבלים אסירים ביטחוניים אורית סטרוק הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד