י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
24 ימים לפני 113

האיש המבוגר ביותר בעולם הלך לעולמו בגיל 112

האדם המבוגר בעולם על פי גינס, הלך לעולמו ביום שלישי כמעט בן 113. האיש שרד את מגפת השפעת הספרדית שהתפרצה לפני כ-104 שנים שהפילה חללים רבים

האיש המבוגר ביותר בעולם הלך לעולמו בגיל 112
קשיש. אילוסטרציה צילום: עמותת אור ירוק

סאטורנינו דה לה פואנטה, ספרדי המתואר על ידי ספר השיאים של גינס כאדם המבוגר בעולם, הלך לעולמו ביום שלישי בגיל 112, ו-341 ימים, כך על פי דיווחים בספרד.

דה לה פואנטה נפטר בביתו בליאון, עיר בצפון מערב ספרד, כך מסרה סוכנות הידיעות הממשלתית EFE. ספר השיאים של גינס קבע, כי דה לה פואנטה הוא האדם המבוגר בעולם בספטמבר האחרון, הרשויות בליאון אמרו שהן לא יכולות להגיב על עניין פרטי, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

הוא נולד בשכונת פואנטה קסטרו בליאון ב-11 בפברואר 1909, כך נכתב בשיא גינס, דה לה פואנטה היה סנדלר במקצועו והחל לעבוד במפעל נעליים בגיל 13, הוא שרד את מגיפת השפעת הספרדית שפרצה ב-1918, מגפת השפעת הספרדית היתה קטלנית, היא נגרמה על ידי זן אלים של נגיף מתת-המין H1N1, שיא המגפה נמשך כשנה, מאפריל 1918 עד אפריל 1919, כ-500 מיליון בני אדם, כשליש מאוכלוסיית העולם באותה עת, נפגעו ממנה, עשרות מיליונים מתו מהשפעת הספרדית, שפגעה בעיקר באנשים צעירים.

הוא נשא לו לאשה את אנטונינה, ונולדו להם שמונה ילדים. היו להם 14 נכדים ו-22 נינים. הוא נקבר ביום רביעי בבית קברות מקומי, כך לפי התקשורת המקומית.

האיש המבוגר בעולם ספרד קשיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד