י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התחזה לחסר בית

פורסם: מילותיו האחרונות של המחבל מטקסס

השיחה האחרונה: המחבל שפרץ למרכז הרפורמי בטקסס התחזה לחסר בית ואז הסתער על הדלת | כעת מתפרסמת הקלטת השיחה האחרונה אותה ניהל תחת המצור, עם בני משפחתו הקרובה ""הבטחתי לאחי על ערש דווי שאהיה לקדוש מעונה"

פורסם: מילותיו האחרונות של המחבל מטקסס
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pexels

המחבל הבריטי שלקח ארבעה יהודים כבני ערובה בטקסס התפרץ על "היהודים" בשיחת הטלפון האחרונה שערך עם משפחתו במהלך המצור, כך עולה מהקלטה שפורסמה.

בשיחה עם אחיו בבלקבורן - אנגליה תוך כדי המצור, מאליק פייסל אכרם אמר לו: "אני פותח את הדלתות לכל צעיר באנגליה להיכנס לאמריקה ולהתעסק איתם, (עם היהודים) תעזוב את החיים הדפוקים שלך אחי, פחדן, אנחנו מגיעים לאמריקה, נדפוק אותם אם הם רוצים להתעסק איתנו, אנחנו נחזיר להם מלחמה", המחבל הוסיף מילים בוטות מאד נגד יהודים.

המחבל התגאה ברצונו למות מוות קדושים. "ביקשתי מאללה את המוות הזה, אללה איתי, אני לא מודאג ולו במעט" צעק.

הקלטת האודיו בת 11 דקות וחצי, שהגיעה ממקור ביטחוני, ופורסמה בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, חושפת שיחה בין אכרם (44) לאחיו, גולבר, בן 43, שדיבר מתחנת משטרה בבלקבורן בניסיון לשכנע אותו להיכנע. המחבל המשיך להשתולל בטלפון ולנבל את פיו נגד יהודים.

כאשר אחיו גולבר ניסה לשכנע אותו לסיים את המצור, לרצות עונש מאסר ולחזור למשפחתו, צעק אכרם שהוא "מתפלל לאללה במשך שנתיים על זה ומתכוון למות, אני מעדיף לחיות יום אחד כאריה מאשר 100 שנים כתן", הוא אמר.

הוא הוסיף לצעוק "אני חוזר הביתה בשקית גופות". הוא הוסיף: "הבטחתי לאחי על ערש דווי שאהיה לקדוש מעונה". אחד מאחיו הצעירים מת לפני שלושה חודשים מנגיף הקורונה.

המחבל גם עשה שיחת טלפון לשני בניו הצעירים שהיו איתו תקופה מסוימת במהלך השנה האחרונה. שניהם נחקרו על ידי המשטרה במאנצ'סטר, ושוחררו. גולבר נשמע מתחנן בפני אחיו שיירגע, להניח את הנשק ולשחרר את בני הערובה.

אחיו התחנן אליו שיפסיק, "תשומת הלב התקשורתית היא בלתי נסבלת עבור ההורים המבוגרים והמשפחה הרחבה יותר", הוסיף. אבל אכרם הגיב ואמר שהוא מרוצה מתשומת הלב שימשוך תשומת לב כי לדעתו מוסלמים מדוכאים על ידי ארה"ב.

המחבל הצליח להיכנס לתוך המבנה לאחר שהתחזה להומלס, הוא טען כי הוא חמוש בכבדות, הוא הסתער פנימה ואמר "אני חמוש, יש לי הרבה תחמושת", לאחר מכן הוא השתולל וצעק על המלחמות של ארצות הברית באפגניסטן ובעיראק. "כוחות אמריקאים כבשו את אפגניסטן אך הטליבאן לא הצליח לנסוע לארה"ב כדי לנקום" אמר.

הטרוריסט דרש שוב ושוב לשחרר את עאפיה סידיקי, מדענית מוח פקיסטנית שהיו לה קשרים עם אל-קאעידה, והורשעה בניסיון להרוג חיילים אמריקאים באפגניסטן. הוא דיבר על סידיקי, המכונה "גברת אל-קאעידה", כינה אותה "אחותו" והתעקש שהיא תשוחרר.

ככל שההקלטה שפורסמה בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, נמשכה, התברר לרשויות אכיפת החוק ולמשפחת המחבל, שהאזינו כולם לשיחה, כי אכרם לא רוצה לחיות יותר, והוא לא יניח את נשקו והתכוון למות במצור.

הקלטת האודיו מסתיימת זמן קצר לפני שבני הערובה הצליחו לברוח מהמקום לאחר שאחד מבני הערובה זרק על המחבל כסא, צוות החילוץ פרץ פנימה ואכרם נורה למוות על ידי צוות של ה-FBI. מילותיו האחרונות היו: "אני הולך".

מחבל ירי בטקסס בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד