כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שיעורי בית

העונש המוזר שקיבל עבריין ניאו-נאצי

ניאו-נאצי מורשע, בן ג'ון, נצטווה לקרוא ספרות קלאסית, כעונש, למרות שהתובעים דרשו להחמיר בעונש, ארגונים יהודיים גינו את החלטת השופט ואמרו כי זה עונש לא מרתיע

העונש המוזר שקיבל עבריין ניאו-נאצי
אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

עבריין ניאו-נאצי קיבל "עונש" לקרוא ספרות קלאסית: ג'ון, בן 22, הוריד כמעט 68,000 קבצים של תקשורת עליונות לבנה, כמו גם הוראות לייצור פצצות, אבל בית המשפט בלסטר נתן לו לעשות "שיעורי בית".

באוגוסט בשנה שעברה, השופט טימותי ספנסר הורה לג'ון לקרוא מספר קלאסיקות ספרותיות, כולל של ויליאם שייקספיר ו"סיפור על שתי ערים" של צ'ארלס דיקנס כעונש על מעשיו.

ארגונים יהודיים כינו את תוכנית העונש של קריאת הספרים של בית המשפט "קלה יתר על המידה", במהלך דיון שהתקיים לאחרונה ב-6 בינואר, השופט פנה לג'ון שדיווח על רשימת הקריאה שלו, "נהניתי משייקספיר", השופט ענה "ובכן אני מוצא את זה מעודד".

התובע הכללי של בריטניה, אלכס צ'ילק, לא השתכנע "עכשיו אנחנו יודעים שתוך שבוע לאחר שנתן הבטחה כנה לשופט, הוא חזר להתעניין בימין הקיצוני", אמר לבית המשפט. "הוא התחיל לחבב פוסטים נאציים באינטרנט ופעילות קיצונית אחרת חמישה ימים לאחר שהבטיח לשופט שהוא שם את זה מאחוריו", הוסיף. "חלק מהחומרים שהוא קרא, הוא נכנס אליהם לאחרונה כמו החודש, והם מטרידים מאוד".

משרד התובע הכללי של בריטניה ביקש מבית המשפט לבדוק את "גזר הדין הקל יתר על המידה", לאחר שקבוצות אנטי פשיסטיות קראו לבית המשפט לערעורים להתייחס לתיק: "המשפט הזה שולח מסר שימנים קיצונים אלימים עשויים לקבל יחס מקל על ידי בתי המשפט". דובר ארגון קמפיין נגד אנטישמיות אמר בהצהרה, "התובע הכללי צדק לחלוטין, זה בלתי מוסבר שאדם שאסף כמעט 70,000 מסמכים ניאו-נאציים וקשורים לטרור יכול להימנע לחלוטין מעונש מאסר על פשעים שעונשם המרבי הוא חמש עשרה שנות מאסר, במקום זאת, בן ג'ון עזב את בית המשפט עם מאסר על תנאי וקצת שיעורי בית באנגלית".

ניאו נאצי בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד