י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נלקחו לחקירה

בני הערובה בטקסס: שני חשודים במעורבות נעצרו בבריטניה

שניים נעצרו בבריטניה בחשד לקשר לאירוע בני הערובה במרכז היהודי בטקסס בסוף השבוע. אחד נעצר ביום חמישי בברמינגהם והשני נעצר במנצ'סטר

בני הערובה בטקסס: שני חשודים במעורבות נעצרו בבריטניה
הזירה בטקסס צילום: צילום מסך

המשטרה הבריטית מסרה כי עצרה שני חשודים בקשר לאירוע בני ערובה במרכז היהודי בטקסס. יחידת הלוחמה בטרור של משטרת בריטניה הודיעה כי אדם אחד נעצר ביום חמישי בברמינגהם, ועוד אחד בעיר מנצ'סטר. הם נחקרו אך טרם הוגש נגדם כתב אישום.

כזכור ביום שבת האחרון מחבל הצליח להיכנס לתוך מרכז יהודי בטקסס, לאחר שהתחזה להומלס, הוא טען כי הוא חמוש בכבדותה, הסתער פנימה ואמר "אני חמוש, יש לי הרבה תחמושת".

לאחר מכן הוא השתולל וצעק נגד המלחמות של ארצות הברית באפגניסטן ובעיראק. "כוחות אמריקאים כבשו את אפגניסטן אך הטליבאן לא הצליח לנסוע לארה"ב כדי לנקום" צעק לעבר ארבעת היהודים שהיו במקום.

הטרוריסט דרש שוב ושוב לשחרר את עאפיה סידיקי, מדענית מוח פקיסטנית שהיו לה קשרים עם אל-קאעידה, והורשעה בניסיון להרוג חיילים אמריקאים באפגניסטן. הוא דיבר על סידיקי, המכונה "גברת אל-קאעידה", כינה אותה "אחותו" והתעקש שהיא תשוחרר.

פורסם: מילותיו האחרונות של המחבל מטקסס

קלטת אודיו בת 11 דקות וחצי, הגיעה ממקור ביטחוני, ופורסמה בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, חשפה שיחה בין אכרם (44) לאחיו, גולבר, בן 43, שדיבר מתחנת משטרה בבלקבורן בניסיון לשכנע אותו להיכנע. המחבל המשיך להשתולל בטלפון ולנבל את פיו נגד יהודים.

כאשר אחיו גולבר ניסה לשכנע אותו לסיים את המצור, לרצות עונש מאסר ולחזור למשפחתו, צעק אכרם שהוא "מתפלל לאללה במשך שנתיים על זה ומתכוון למות, אני מעדיף לחיות יום אחד כאריה מאשר 100 שנים כתן", הוא אמר. ככל שההקלטה שפורסמה בעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, נמשכה, התברר לרשויות אכיפת החוק ולמשפחת המחבל, שהאזינו כולם לשיחה, כי אכרם לא רוצה לחיות יותר, והוא לא יניח את נשקו והתכוון למות במצור.

הקלטת האודיו מסתיימת זמן קצר לפני שבני הערובה הצליחו לברוח מהמקום לאחר שאחד מבני הערובה זרק על המחבל כיסא, צוות החילוץ פרץ פנימה ואכרם נורה למוות על ידי צוות של ה-FBI. מילותיו האחרונות היו: "אני הולך".

טקסס בני ערובה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד