ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
נגד סממנים דתיים בפומבי

מועמד יהודי לנשיאות צרפת: "אני רפובליקני חילוני. לא מכיר בקהילה היהודית"

אריק זמור, בן 63, יהודי, בן להורים שהיגרו מאלג'יריה, מתמודד לנשיאות צרפת. בריאיון לתקשורת הישראלית, סיפר זמור על תוכניותיו העתידיות וגם הרחיב לגבי היחס שלו כלפי ישראל וכיצד זה יבוא לידי ביטוי אם ייבחר לנשיאות: "לא אמתח ביקורת על זכותה של ישראל להגן על עצמה"

מועמד יהודי לנשיאות צרפת: "אני רפובליקני חילוני. לא מכיר בקהילה היהודית"
אריק זמור משוחח עם עיתונאים צילום: מתוך טוויטר

אריק זמור, יהודי, מתמודד שנוי במחלוקת לנשיאות צרפת ואיש ימין קיצוני, דיבר בראיון לגדעון קוץ במעריב, על תוכניותיו במידה וייבחר לנשיאות צרפת בחודש אפריל הקרוב.

הוא נשאל "מה דעתך על חששות הקהילה היהודית בארצך?"

זמור השיב: "אני רפובליקני חילוני. אני לא מכיר בקהילה היהודית. אני מכיר צרפתים בעלי דת יהודית. לא מעניין אותי מה שאומרים נציגי הקהילה הזאת. היום זה לא אני שמפיץ את האנטישמיות, זוהי אוכלוסייה שכולנו מכירים, והיא שגירשה את היהודים מהפרברים. המשפחה שלי התגוררה בפרברים של פריז. היו שם הרבה יהודים, היום כבר אין". עוד אמר: "בבתי הספר הציבוריים באזור פריז אין יותר ילדים יהודים. כאן נעוץ נושא האנטישמיות. מוחמד מראח רצח ילדים יהודים בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז ב-2012 לא כשהוא קורא סיסמאות מהאידיאולוגים של הימין הקיצוני האנטישמי הצרפתי, אלא כשהוא קורא אללה אכבר".

המועמד היהודי תקף את המהגרים ונקנס בעשרת אלפי יורו

הוא נשאל: "אתה נגד נשיאת סממנים דתיים ברשות הרבים, זה כולל גם חבישת כיפה?"

זמור השיב: "כן. אנחנו לא נהגנו לחבוש כיפה ברחוב, והיום ממילא יהודים לא חובשים כיפה ברחוב, כדי שלא יתקיפו אותם". הוא הוסיף: "אני תומך בדבריו של הציר קלרמון טונר באספה הלאומית אחרי המהפכה הצרפתית, 'עלינו לשלול הכול מהיהודים כאומה ולתת להם הכול כיחידים', זה צריך להיות נכון גם כלפי המוסלמים".

הוא נשאל: "מה יהיה יחסך למדינת ישראל אם תיבחר?"

הוא השיב: "לגבי מדיניות ישראל, עבורי זה פשוט. ישראל מגינה על עצמה ועל האינטרסים שלה, והיא צודקת בהחלט ויש לה הזכות לכך. לכל המדינות יש זכות להגן על האינטרסים שלהן, ולא אני יהיה זה שאמתח ביקורת על זכותה של ישראל. אשר למדיניות הצרפתית, אנחנו צריכים כמו בכל אזור לקיים מדיניות מאוזנת כלפי כל מדינות האזור. אבל עלינו לוותר על כמה דוגמות. המדיניות הצרפתית נראית לפעמים מיושנת לגבי המצב. היום ברור שלא מדובר יותר בישראל מצד אחד ובמדינות הערביות מהצד השני. יש בריתות מתקדמות של ישראל עם הסונים נגד השיעים. כשהייתי ילד, אני זוכר שישראל הייתה בעלת הברית של איראן, ורואים שהיום סעודיה ומרוקו הן בעלות הברית של ישראל. לכן על מדיניות צרפת לקחת בחשבון את השינויים האלה בעולם".

בינתיים המועמד היהודי צרפתי ימני קיצוני ושנוי במחלוקת לנשיאות צרפת, ומי שכונה על ידי רבה הראשי של צרפת "אנטישמי", הורשע על ידי בית המשפט בפריז בהסתה לשנאה ונגזר עליו קנס של עשרת אלפים יורו. בראיון לפני שנתיים הוא כינה את ילדי המהגרים המוסלמים במילים "רוצחים, גנבים". במהלך המשפט טענה התביעה כי "דבריו של זמור היו מקוממים, מזלזלים, וחצו את גבולות חופש הביטוי". במהלך הריאיון התבטא זמור בחריפות קשה נגד מהגרים מוסלמים הנכנסים לצרפת, וילדים הנכנסים ללא ליווי הוריהם למדינה, והוסיף כי "אין להם סיבה להיות כאן. הם גנבים, הם רוצחים, זה כל מה שהם עושים. צריך לשלוח אותם בחזרה למדינותיהם".

אריק זמור צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד