י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיכום בין סער לליברמן

אחרי עיכוב ממושך: הממשלה תאשר פיצויים לנפגעי אסון מירון

שמונה חודשים לאחר האסון הקשה בל"ג בעומר במירון, הממשלה תביא ביום ראשון הקרוב את מתווה הפיצויים למשפחות הקורבנות. לפי מתווה שסוכן בין שר האוצר ליברמן לשר המשפטים סער, יוענקו כ-500 אלף שקלים לכל משפחה כסיוע ראשוני | ח"כ אשר: "מוטב מאוחר מלעולם לא"

אחרי עיכוב ממושך: הממשלה תאשר פיצויים לנפגעי אסון מירון
משפחות הרוגי מירון בכותל המערבי צילום: הקרן למורשת הכותל

כשמונה חודשים אחרי האסון ולאחר עיכובים רבים, הממשלה תביא ביום ראשון הקרוב את מתווה הפיצויים לנפגעי מירון. על פי סיכום בין שר האוצר לשר המשפטים יוענק פיצוי ל-43 המשפחות שקרוביהן נהרגו באסון מירון.

במסגרת המתווה מוצע להעניק סכום של כ-500 אלף שקלים למשפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות. במתווה נקבע מי יהיה הגורם המפצה.

ההצעה גובשה על ידי מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי, באישור החשב הכללי והגורמים המשפטיים במשרדי האוצר והמשפטים.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

שר המשפטים גדעון סער: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".

יוזם חוק הפיצויים למשפחות נפגעי אסון מירון, ח"כ יעקב אשר: "אני מברך את שר המשפטים גדעון סער על ההחלטה לקדם עם משרד האוצר מתווה פיצויים למשפחות נפגעי האסון במירון, כפי שסוכם בשיחתנו לפני שלושה שבועות לאחר הדיון בוועדת השרים בהצעת החוק שהגשתי. מוטב מאוחר מלעולם לא, זו חובתה של המדינה למשפחות שזכאות לקבל את הפיצויים בדין ולא בחסד."

בלשכת ח"כ יעקב אשר אומרים כי המלאכה טרם הושלמה וכי יש לוודא שיינתנו פיצויים גם לפצועי האסון ולמשפחות שמתמודדות עם פוסט טראומה ובעיות נוספות כתוצאה מהאסון הנורא.

אסון מירון תשפ"א פיצויים אביגדור ליברמן גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד