י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
וזה העונש שירצה

הורשע בגין אנטישמיות: "רוצה להרוג יהודים במו ידיי"

בית משפט בבירת לטביה, גזר על האנטישמי דונאט גיידיס, 250 שעות עבודות שרות, בגין התבטאויות פוגעניות נגד יהודים שפורסמו באינטרנט

הורשע בגין אנטישמיות: "רוצה להרוג יהודים במו ידיי"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בית משפט בפרבר ודז'מה שבריגה בירת לטביה, גזר על דונאט גיידיס, 250 שעות של עבודת שרות בגין הצהרות אנטישמיות שפרסם באינטרנט, כך דווח בתקשורת הלטבית.

על פי הדיווח, בשנת 2018 גיידיס כתב הערות פוגעניות בפורטל חדשות לטבי, הוא כתב: "לא ראיתי יהודים בכל חיי, ואני מוכן להרוג אותם במו ידיו".

עוד כתב, "תחזרו לארץ המובטחת שלך, כשאהיה בשלטון, בהחלט אשלח אותם לארץ המובטחת, כדי שיחלקו את המדבר עם הערבים", כתב גיידיס באחת מהערותיו. הוא כתב: "סעו והכו את היהודים עם יתד". בלטביה, הסתה לעוינות או שנאה על רקע גזע, אתני ולאום, כולל באינטרנט, אסורה על פי חוק, כך מפרסם המרכז הלטבי לזכויות אדם.

לטביה מנסה להילחם באנטישמיות. כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתחילת החודש הנוכחי, אישר הפרלמנט בלטביה תשלום פיצויים לקהילה היהודית בגין אובדן רכוש בתקופת השואה. סכום הפיצוי המתוכנן להתבצע בתוך עשר שנים, מה-1 בינואר 2023 ועד ה-31 בדצמבר 2032, יעמוד על 40 מיליון יורו.

"מטרת החוק היא להשיב את שווי הנכסים שלא הוחזרו במהלך השבת הרכוש, על מנת לבטל את תוצאות העוול ההיסטורי", נכתב מטעם הפרלמנט. בתחילת מלחמת העולם השנייה חיו בלטביה כ-93 אלף יהודים. תוך חצי שנה לאחר תחילת הכיבוש הנאצי הושמדה האוכלוסייה היהודית של רוב האזורים המאוכלסים בלטביה. במהלך שנות המלחמה בלטביה נהרגו יותר מ-70 אלף יהודים מקומיים ויותר מ-20 אלף יהודים גורשו ללטביה ממדינות אחרות באירופה שם מצאו את מותם.

לטביה אנטשימיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד