י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נעצרו חרדים החשודים בזיוף אמנות והלבנת הון

נלכדה רשת של 18 איש, בהם לפחות ארבעה חרדים, שעסקו על פי החשד בהלבנת הון, העלמות מס וזיוף יצירות אמנות • את היצירות המזוייפות מכרו בישראל ובאירופה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

נתפסה רשת של אנשי עסקים חרדים שזייפה יצירות אמנות: רשות המסים פשטה בשבוע שעבר על משרדיהם ובתיהם של 18 בני אדם, בהם אנשי עסקים חרדים, החשודים בהלבנת הון ובהפעלת רשת מתוכמת של זיוף איכותי של יצירות אמנות.

בין העצורים: שלום נעים תושב נתניה, יחיאל הוכברג תושב בני ברק, ליאור יוסף גלבוע תושב רמת גן, יצחק גבסו תושב גבעתיים, יוסף הוכברג תושב פתח תקווה ועורך דין שעל שמו הוטל צו איסור פרסום.

חלק מהחשודים לא הובאו לדיון בהארכת מעצר ולכן שמם לא יפורסם בשלב זה.

יאח"ה מנהלת מזה מספר חודשים חקירה סמויה ומורכבת, בשיתוף עם המשטרה הפדרלית הגרמנית, רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון והיחידה למתן שירותי מטבע במשרד האוצר, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה, שעניינה חשדות לקיומה של רשת הלבנת הון מקצועית, שפעלה בתחום לאורך שנים, וכמו כן של רשת בינלאומית מתוחכמת שעסקה בזיוף ובמכירה של יצירות אומנות ופעלה לאורך שנים בארץ וברחבי אירופה.

מממצאי החקירה עולה, כי במקרים רבים זויפו פרטי אומנות וציורים באופן מתוחכם ומקצועי, תוך שימוש בחומרי גלם שפותחו ונרכשו במיוחד לצורך ביצוע הזיוף האיכותי.

כמו כן עולה חשד, כי בסיוע מעבדות ואנשי מקצוע נוספים, הוכנו מסמכים שלכאורה נתנו כיסוי חוקי ליצירות. מלביני ההון ומומחי האומנות חברו יחד, על פי החשד, הפיצו את היצירות בגלריות בישראל ובאירופה, במקביל להלבנת הכספים מהמכירה.

במסגרת החקירה עלה חשד לפעילות רבת שנים של הלבנת הון מתוחכמת והעלמות מס, בין היתר באמצעות משרדים למתן שירותי מטבע ובאמצעות גורמים שהם עורכי דין במקצועם. החשד הוא כי במקרים רבים נעשתה העברת כספים בעבור לקוחות שביקשו להעבירם מישראל ולתוכה תוך הימנעות מדיווח כדין, זאת בעבור תמורה כספית לחשודים כ"מלבינים".

לחשודים מיוחסות עבירות על חוק איסור הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה ועבירות על פקודת המכס.

מעצרם של חלק מהחשודים הוארך בשבוע שעבר בבית המשפט השלום בראשון לציון עד יום ראשון. מעצרם של חלק אחר הוארך עד יום שלישי והשאר שוחררו בתנאים.

בפרשה מעורבים לפחות ארבעה חרדים, חלקם תושבי בני-ברק.
הלבנת הון זיוף רשות המיסים אומנות עורכי דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד