ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"תחת התקפה"

המפכ"ל מגבה את חוקרי הסייבר: "נשדרג את הכלים הטכנולוגיים"

"אין ולא היה תרחיש שבו באופן ממוסד ושיטתי פגעה משטרת ישראל בפרטיותם של אזרחים ומפגינים תמימים", כתב רנ"צ קובי שבתאי באיגרת שהופצה לכלל השוטרים | המפכ"ל ביקש לגבות את חוקרי הסייבר במשטרה: "בימים האחרונים משטרת ישראל ואחד המערכים החשובים ביותר שלה נמצאים תחת התקפה, ונראה שיש מי שמבקש לפגוע ביכולותיה"

המפכ"ל מגבה את חוקרי הסייבר: "נשדרג את הכלים הטכנולוגיים"
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע אתמול (חמישי) על הקמת צוות בדיקה, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי שיגר הבוקר איגרת לכלל השוטרים שבה התייחס לפרשת הריגול לכאורה מצד המשטרה אחר אזרחים. "מפקדים, שוטרים ולוחמים יקרים", כתב המפכ"ל. "בימים האחרונים משטרת ישראל ואחד המערכים החשובים ביותר שלה נמצאים תחת התקפה, ונראה שיש מי שמבקש לפגוע ביכולותיה להיאבק בפשיעה החמורה".

"בפתח דברי, אני רוצה להרגיע אתכם ולומר, שהשימוש שלנו בכלים טכנולוגיים על פי דין ימשך, ומטרתנו היא אף להמשיך לפתח ולשדרג את הכלים הללו", הוסיף שבתאי. "משטרה שמבקשת להיות רלוונטית במאבקה בפשיעה חייבת לנהוג כך.

המפכ"ל כתב לשוטרים כי מאז הפרסום הראשון בעיתון כלכליסט, ביקש לקיים במשטרה בדיקות קפדניות באשר לטענות שעלו מצד הכתב, "ועד כה לא נמצאה על ידנו שום הוכחה לכך שהדברים כפי שפורסמו אכן קרו. במקביל נדרשנו על ידי היועץ המשפטי לממשלה להעביר חומרים והבהרות שנבחנו על ידו ועל ידי ציוותו במשך מספר ימים. היועמ"ש שבחן את הדברים, ציין במכתבו שלא נמצא כל בסיס לטענות בפרסומים, וכי המשטרה פעלה כדין".

"אין ולא היה תרחיש שבו באופן ממוסד ושיטתי פגעה משטרת ישראל בפרטיותם של אזרחים ומפגינים תמימים", הוסיף שבתאי באיגרת לשוטרים. "אין ולא היה תרחיש בו המשטרה הפרה את חוזה ההגנה הבלתי כתוב בינה לבין אזרחי המדינה. אתם יודעים טוב מכולם, שאת הכלים הטכנולוגיים שברשותנו אנו מפנים אל מול עבריינים או כאלה המבקשים לבצע עבירות מסוכנות. אנו שומרים על היכולות הללו מכל משמר, ומפקחים על השימוש בהן בצורה הקפדנית ביותר".

"לצד הדברים הללו, ומתוך המחויבות שלנו כלפי הציבור, ביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה להקים צוות בדיקה חיצוני שיבחן את הנושא בכללותו, ובמידה ויעלו הערות או ימצאו מקרים נקודתיים שבהם הופעלו היכולות הללו שלא באופן המותר על פי חוק, הדברים יטופלו מיד בחומרה הנדרשת".

"לא נאפשר שום מצב של חריגה מהנורמות ומהערכים שמובילים את משטרת ישראל מאז היווסדה, אך גם לא נאפשר מצב של פגיעה בשיטות העבודה ובהרתעה שלנו אל מול העבריינים".

"לסיום", סיים המפכ"ל את מכתבו, "אני מבקש לחזק אתכם השוטרים, הלוחמים, המפקדים והמתנדבים בפעילותכם העיקשת מול הפשיעה והטרור בארצנו. אתם שמייצגים את ערכי הנחישות, היושר, האחריות והשמירה על כבוד האדם, היו בטוחים שמשטרת ישראל תמשיך להתפתח ולהתעצם ביכולותיה, למען חיזוק ביטחון הפנים ושמירה על אזרחי המדינה".

קובי שבתאי יחידת סייבר משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד