י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טבח בעיראק

בזמן שישנו: מחבלי דאעש טבחו ב-11 חיילים

11 חיילים עיראקים נהרגו כאשר בשעה שישנו במחנה צבאי הותקפו על ידי מחבלי הארגון דעא"ש. עד עתה אף ארגון לא לקח אחריות על התקיפה, אך הערכה היא שמדובר במחבלים של הארגון הרצחני

בזמן שישנו: מחבלי דאעש טבחו ב-11 חיילים
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

מחבלים של דאעש תקפו צריפים של צבא עיראק במחוז דיאלה, והרגו 11 חיילים בזמן שהם ישנו, כך על פי דיווחים מצד גורמי ביטחון עיראקים.

מקורות עיראקיים מסרו לסוכנות הידיעות AP, כי התקיפה התרחשה מוקדם בבוקר (שישי) במחוז אל-עזים, אזור הררי במרחק של 120 ק"מ צפונית לבירה בגדאד. אף ארגון לא לקח אחריות על התקיפה, אך שני פקידים עיראקיים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי מחבלי דאעש פרצו לצריפים ב-3 לפנות בוקר שעון מקומי וירו למוות ב-11 חיילים ונמלטו מהמקום.

הפקידים דיברו בעילום שם, מאחר ולא היו מוסמכים לפרסם הצהרות רשמיות. המקורות אמרו שתגבורת צבא נשלחה לכפר בו התרחשה התקיפה ביום שישי, וכוחות הביטחון נפרסו באזורים שמסביב. התקיפה הייתה אחת מהתקיפות הקטלניות ביותר שפגעו בצבא העיראקי בחודשים האחרונים.

דאעש השתלט על שטח גדול בעיראק ובסוריה בשנת 2014. אך קואליציה רחבה בראשות ארה"ב, הביסה את הארגון בשנת 2017, אך עדיין פעילים רבים נותרו באזורים רבים. בחודש שעבר, אירעה מתקפה של דאעש על כפר בצפון עיראק שם נהרגו לפחות 10 בני אדם, בהם שבעה מחברי כוחות הביטחון הכורדים הידועים בשם הפשמרגה. באוקטובר 2021, לוחמי דאעש חמושים במקלעים פשטו על כפר במחוז דיאלה, הרגו 11 אזרחים ופצעו כמה אחרים.

דאעש עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד