י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מאה שוטרים גרמנים פשטו על הרשת החרדית לזיופי אמנות

פרשת הרשת החרדית להלבנת הון וזיופי אומנות: יותר ממאה שוטרים וחוקרים גרמנים פשטו על 28 יעדים שונים בשש ערים במדינה, החרימו מסמכים ויצירות אמנות ועצרו חשודים

ציורי אומנות. צילום: פלאש90. אין קשר בין המצולמים לנשוא הכתבה
ציורי אומנות. צילום: פלאש90. אין קשר בין המצולמים לנשוא הכתבה

ביחידה הארצית לחקירות הונאה בינלאומית במשטרת ישראל לא ממהרים לחשוף פרטים אודות החקירה נגד המעורבים בפרשת זיופי יצירות האומנות והלבנת ההון, שנחשפה בשבוע שעבר, ובה מעורבים גם חרדים.

אך מפרטים שנחשפים על-ידי המשטרה בגרמניה ניתן ללמוד דבר או שניים על הפרשה.

יחידת המשטרה בישראל מנהלת מזה מספר חודשים חקירה סמויה, בשיתוף עם המשטרה הפדרלית הגרמנית. ביום רביעי, כשפשטו החוקרים על בתיהם של 18 חשודים ישראלים המעורבים בפרשה, ביניהם גם חרדים, ביצעו במקביל יותר מ-100 שוטרים וחוקרים גרמנים פשיטה על יותר מ-28 יעדים בשש ערים שונות במדינה.

הפשיטה נערכה על דירות מגורים, בתי עסק, מחסנים וגלריות אומנות, ובמסגרתה הוחרמו יותר מ-1000 פריטים.

במהלך הפשיטה נעצרו שני בני אדם, בני 41 ו-67, החשודים שעמדו בראש הרשת למכירת היצירות, בה שותפים שישה זייפנים ועוד מעורבים רבים מישראל ומשוויץ שסייעו במכירתן, בהלבנת ההון ובעבירות נוספות.

הזייפנים עצמם חשודים במכירה של יותר מ-400 יצירות, במחירים שנעים מאלף יורו ליותר ממיליון יורו לכל יצירה.

עוד בנושא:
זיוף האמנות והלבנת ההון: שלושה חשודים שוחררו
מסתעפת חקירת הרשת החרדית לזיוף אמנות והלבנת הון • עו"ד בכיר מבוקש
נעצרו חרדים החשודים בזיוף אמנות והלבנת הון

מממצאי החקירה בישראל עולה, כי במקרים רבים זויפו פרטי אומנות וציורים באופן מתוחכם ומקצועי. תוך שימוש בחומרי גלם שפותחו ונרכשו במיוחד לצורך ביצוע הזיוף האיכותי. כמו כן עולה חשד, כי בסיוע מעבדות ואנשי מקצוע נוספים, הוכנו מסמכים שלכאורה העניקו כיסוי חוקי ליצירות.

בנוסף, במסגרת החקירה עלה חשד כי מלביני ההון ומומחי האומנות חברו יחד לפעילות רבת שנים של הלבנת הון מתוחכמת והעלמות מס, בין היתר באמצעות משרדים למתן שירותי מטבע ובאמצעות גורמים שהם עורכי דין במקצועם.

בתקשורת הכללית בישראל לא הרבו לעסוק בפרשה ובפרטיה המסעירים את העולם העסקי הכללי והחרדי. לעומת זאת בתקשורת האירופאית דיווחו עליה בהרחבה. 'הטלגרף', 'בולמברג' ו'הגארדין' הם רק חלק מרשימה ארוכה של כלי תקשורת שסיקרו את הפרשה.

ובינתיים בישראל שוחררו היום שלושה חשודים במעורבות בפרשה למעצר בית.

מעצרו של חשוד רביעי הוארך ביומיים.

עוד שלושה מעורבים חרדים, כך על פי החשד, שוהים בחו"ל ובמשטרה ממתינים לשובם כדי שיוכלו לחקור את החשדות שעלו נגדם במסגרת החקירה. מדובר בעורך דין בכיר ושני אנשי עסקים ידועים.
זיוף הלבנת הון משטרה מחסן יצירת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד