ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"תחילתה של מהפכה"

משרד התחבורה מקדם; כך יגרמו לכם ללכת ברגל

משרד התחבורה מקדם תוכנית שתגרום ליותר אנשים לוותר על נסיעה ברכב הפרטי, ולהתנייד ברגל או בתחבורה ציבורית בתוכנית שעלותה תהיה 50 מיליון שקל. השרה מרב מיכאלי תביא היום את התוכנית לאישור בממשלה: "זה שינוי סדר העדיפויות שהבטחתי"

משרד התחבורה מקדם; כך יגרמו לכם ללכת ברגל
ספורט, אילוסטרציה צילום: סבי ברנס, פלאש 90

שרת התחבורה, מרב מיכאלי, תביא היום (ראשון) תוכנית מיוחדת של משרדה, למיסוד רשמי של הליכתיות ולגרום לאזרחים לעבור ולהתנייד ברגל. כך דווח ב"ידיעות אחרונות".

עלות התוכנית הינה 50 מיליון ש"ח, והיא כוללת מתן עדיפות בצמתים לרמזורים להולכי רגל על חשבון מכוניות, שילוט ייעודי להולכי רגל שיכוון אותם לדרכים הקצרות ביותר ליעדים קרובים, והפרדה מפלסית בין הולכי רגל לכלי רכב, באמצעות גשרים להולכי רגל, דבר שהמשרד מיעט לממן עד היום.

"אנחנו בתחילתה של מהפכה תפיסתית שסוף־סוף תתחיל לדאוג לצרכים הבסיסיים ביותר של הליכתיות – צל, מדרכות ראויות, בטיחות, קישוריות ועוד. זה שינוי סדר העדיפויות שהבטחתי מיומי הראשון ואני שמחה שכבר הצלחנו לתקצב אותו ולהתחיל בהפיכתו למציאות", אמרה מיכאלי.

במשרד התחבורה יפרסמו קול קורא לרשויות המקומיות שיציעו פרויקטים, אך מתכוונים גם להציע לרשויות פרויקטים ביוזמתם, בקרבת מוקדי תעסוקה.

משרד התחבורה הליכה ברגל מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד