י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיקי החקירה נסגרו

דיווח: תוכנת הריגול 'הושתלה' בטלפונים של שלושה ראשי ערים ובני משפחותיהם

שלושה ראשי ערים שבמשטרה חשדו כי עברו עבירות הנוגעות לטוהר המידות, היו נתונים ל"ריגול" של המשטרה באמצעות תוכנה של חברת NSO | לפי הדיווח ב'כלכליסט', התיקים נגד ראשי הערים נסגרו מחוסר ראיות, אחרי ששהו בחקירות ומעצרים | המשטרה: "פעלנו כדין ובחתימת שופט"

דיווח: תוכנת הריגול 'הושתלה' בטלפונים של שלושה ראשי ערים ובני משפחותיהם
חוקרי סייבר במשטרה, אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

אחרי שורת התחקירים שפורסמו בשבוע שעבר, לפיהם המשטרה "ריגלה" אחרי אזרחים ואישי ציבור - במקרים שונים אף בניגוד לחוק - עיתון כלכליסט מפרסם הבוקר (ראשון) כי תוכנת הריגול שבה עושה המשטרה שימוש, הושתלה על מכשירי הטלפון של שלושה ראשי ערים ובני משפחתם.

התחקיר חושף כי החדירה למכשירי הטלפון של ראשי הערים נגמרה בחדר החקירות ומעצרם. אולם, כל המקרים המובאים בתחקיר הסתיימו בסגירת התיקים. יצויין כי בשבוע שעבר הודיעו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי פתחו בבדיקת הטענות נגד המשטרה.

לפי הפרסום של העיתונאי תומר גנון, חיפוש שנערך בטלפון של אחד מראשי הערים לא הוליד דבר ולכן השתילו החוקרים תוכנת ריגול של חברת NSO בטלפון של אשתו, שם מצאו החוקרים כי האישה משוחחת עם אשתו של קבלן, אולם השיחות לא העלו ממצאים פליליים. בהמשך, כך לפי הדיווח, ביקשה המשטרה מבית המשפט צו האזנת סתר וצווי חיפוש.

בבקשה נכתב כי מידע מודיעיני שהגיע למשטרה מעלה שראש העיר יוצר קשר דרך אשתו עם הקבלן לצורך הטיית מכרזים. כשהחקירה הגלויה החלה, ראש העיר נעצר בחשד לעבירות של טוהר המידות, אולם התיק נגדו נסגר מחוסר ראיות.

גם במקרים של שני ראשי ערים נוספים, כך לפי הפרסום בעיתון כלכליסט, התבקשו החוקרים ביחידת הסיגינט (יחידת הסייבר של המשטרה) לבדוק מידע מסויים. למרות שבחיפוש במכשירים לא נמצא דבר, הושתלה התוכנה בטלפון הנייד של אחד מבני משפחתם. השיחות שהתגלו לא העלו ראיות לפלילים אולם בשני המקרים ביקשה המשטרה צו האזנת סתר וחיפוש מבית המשפט. גם במקרים אלו נסגר תיק החקירה אחרי שישבו במעצר מספר ימים.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "המשטרה פועלת אך ורק על פי חוק. כל פעולותיה בהקשר של האזנות סתר מתבצעות רק באמצעות צווים שהוצאו כדין בחתימת שופט. ככל שיש בידיכם חומרים שיש בהם להצביע על ביצוע עבירה שלכאורה נעשתה נבקש כי תעבירו במהירות האפשרית לרשויות".

חקירה ראשי ערים ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד