י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כך הפך לקיצוני

אחיו של המחבל מטקסס: "חייו התפרקו לאחר גירושים"

אחיו של המחבל שלקח את בני הערובה במרכז היהודי בטקסס, מספר כיצד משבר בחייו האישיים של אחיו הוביל אותו להפוך יותר ויותר קיצוני עד לאירוע בני הערובה. "הוא היה מריר כי הוא הרגיש שהיא לקחה ממנו הכול כשהם נפרדו, במיוחד את הילדים שלו"

אחיו של המחבל מטקסס: "חייו התפרקו לאחר גירושים"
המחבל מטקסס צילום: משטרת טקסס

אחיו של המחבל שלקח בני ערובה במרכז היהודי בטקסס, טוען כי המחבל, מאליק פייסל אכרם, היה איש עסקים בריטי מצליח עד שחייו התפרקו בתום 12 שנות נישואיו.

כזכור, מאליק נורה למוות בתום מצור שנמשך כ-10 שעות בשבת בשבוע שעבר. אחיו סיפר ל'טיימס אוף לונדון' כי הוא ניהל רשת משגשגת של בתי מרקחת באנגליה, אך לטענתו הוא איבד את הכול לאחר שנישואיו התפרקו ב-2016, באותה שנה הוא סומן לראשונה כאיום טרור אפשרי, כך לפי העיתון הבריטי.

"הוא היה מריר כי הוא הרגיש שהיא לקחה ממנו הכול כשהם נפרדו, במיוחד את הילדים שלו", אמר גולבר בהתייחסו לששת ילדיהם של בני הזוג. אכרם זעם על כך שאשתו עזבה לאחר שעזר למשפחתה לעבור "מסמרטוטים לעושר", וקנה להם את "האחוזה השנייה במיטבה" בכפר שלהם בפקיסטן, כך אמר האח בן ה-43 ל'טיימס של לונדון'.

לטענת האח, הוא גם "שילם עבור כל אחיה של אשתו אישורים כדי לקבל עבודה בחו"ל ושילם עבור התרופות והטיפולים בסרטן של אביה", אמר גולבר.

לאחר מכן הוא נעשה קיצוני יותר בדעותיו האסלאמיות, ובאותה שנה הוא דווח לראשונה ל 'פרוונט' - תוכנית למלחמה בטרור בבריטניה. אכרם נחקר על ידי שירות הביון הבריטי MI5 בשנת 2020, אך לא נחשב לאיום באותה עת, ולכן היה חופשי לטוס לניו יורק ב-29 בדצמבר, לקנות אקדח ולאחר מכן לקחת ארבעה בני ערובה יהודים.

אכרם נורה על ידי סוכני FBI, שהסתערו לתוך המבנה לאחר שהרב הרפורמי של המקום זרק כיסא לעבר המחבל, וכולם הצליחו להימלט ללא פגע.

טקסס מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד